Budimex i Ferrovial Agroman wybuduje kolejny odcinek drogi ekspresowej S7

2015-03-19 10:54
MOP-droga ekspresowa S7
Autor: GDDKiA Droga ekspresowa S7

Olsztyński Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zakomunikował 17 marca 2015, że konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman wybuduje kolejną część nowej inwestycji przy drodze ekspresowej S7

Kolejny odcinek drogi ekspresowej S7

Konsorcjum firm Budimex (95%, lider) i Ferrovial Agroman (5%) wybuduje jkolejną część drogi ekspresowej S7. Nowa inwetsycja obejmie odcinek Miłomłyn – Olsztynek, oraz pododcinek Ostróda Północ – Ostróda Południe, wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16. Wartość kontraktu to 1,072 mld zł.

Inne spółki, które starały się o kontrakt to konsorcjum Salini Polska oraz włoska Salini Impregilo i Todini Costruzioni Generali. Ich propozycje cenowe były rażąco niskie. Inną spółką, która chciała wybudować ten odcinek drogi ekspresowej S7 była Astaldi. Jak twierdzi zamawiający, przedstawiła ona jednak ofertę niezgodną ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia. Ostatecznie GDDKiA wybrało ofertę konsorcjum Budimeksu i Ferrovial Agroman.

Realizacja inwestycji ma zająć 20 miesięcy, wyłączając okres zimowy od 15 grudnia do 15 marca. Jest to drugi kontrakt spółki na budowę drogi ekspresowej S7. W listopadzie 2014 Budimex podpisał umowę na budowę 9,4 km odcinka tej drogi od Miłomłyna do Ostródy.

Zakres nowej inwestycji obejmuje: budowę 9,7- kilometrowego odcinka drogi ekspresowej z dwoma dwujezdniowymi pasami ruchu (trasa rozpoczyna się przed Ostródą, zaś kończy w miejscowości Górka), budowę obwodnicy Ostródy z dwoma dwujezdniowymi pasami ruchu o długości 8,7 km (początek obwodnicy w Ornowie, na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 15, natomiast koniec w rejonie węzła Ostróda Południe), budowę dwóch węzłów drogowych: Ostróda Północ – na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 Ostróda – Łukta – Dobre Miasto oraz Ostróda Południe – na przecięciu z projektowaną obwodnicą Ostródy (droga krajowa nr 16) oraz istniejącą drogą krajową nr 7/16 w miejscowości Górka, w rejonie istniejącego węzła na przecięciu tych dwóch dróg.

Ponadto konsorcjum zajmie się również budową dróg gospodarczych, dróg serwisowych i zbiorczych, a także 15 obiektów inżynierskich, w tym czterech o szczególnym charakterze. Będą do nich należeć: trzyprzęsłowy, 343-metrowy most zespolony nad jeziorem Pauzeńskim, dziewięcioprzęsłowy most – estakadao długości 561m nad rzeką Drwęcą, 80 metrowy  wiadukt na skrzyżowaniu dróg nr 7, 16 i 15 zlokalizowany na węźle Ostróda Południe, czteroprzęsłowy most typu extradosed w ciągu drogi S-16 o łącznej długości przęseł 677 m,  trzy 6-metrowe mury oporowe, oraz instalację urządzeń ochrony środowiska, kanalizacji deszczowej, oświetlenia, a także przebudową kolidującej infrastruktury technicznej.

Droga ekspresowa S7 połączy północne regiony kraju z południowymi oraz jedne z największych aglomeracji miejskich: gdańską, warszawską, kielecką i krakowską.

Nazwa inwestycji: Droga ekspresowa S7
Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych
Generalny wykonawca: konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA
Początek realizacji: II kwartał 2015
Planowane oddanie do użytku: II kwartał 2017
Koszt inwestycji: 1,072 mld zł netto

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej