Promenada. Centrum handlowe Warszawa Promenada będzie jeszcze większe. Zdjęcia
Promenada jest już po pierwszym etapie rozbudowy i przebudowy. Centrum handlowe zyskało nowoczesną strefę food court, a część pasażu głównego zmieniła w aleję z fontannami. W ciągu kolejnych lat centrum handlowe zmieni się jeszcze bardziej, a za trzy lata Promenada ma być drugim, co do wielkości, centrum handlowym w Warszawie.
Polecany artykuł:
Warszawa - centrum handlowe Promenada coraz większe
Atrium Poland Real Estate Management od 2015 roku prowadzi modernizację i rozbudowę swojej warszawskiej galerii handlowej Promenada. Projekt modernizacji centrum handlowego przygotowała pracownia SUD Architekt Polska.
Przypomnijmy, że w pierwszym etapie modernizacji i rozbudowy centrum handlowe Promenada zostało powiększone do 7100 m². Zmieniła się przestrzeń handlowo-usługowa. W nowo dobudowanej części powstały duże powierzchnie handlowe dla salonów sieci H&M oraz Go Sport. Oddanie do użytku przebudowanej galerii miało miejsce w I kwartale 2016 roku.
W 2018 roku wyniku prac modernizacyjnych, na pierwszym piętrze centrum handlowego Promenada powstały podwójnej wysokości witryny sklepowe (double shopfronts), takie jak w słynnych handlowych obiektach handlowych Londynu czy Paryża oraz nowa strefa gastronomiczna. Wciąż trwa budowa dużego dwupoziomowego parkingu.
Promenada. Pasaż zmienił się w aleję z fontannami
Centralnym punktem Promenady jest pasaż, w którym powstała aleja z fontannami. Aktualnie są dwie fontanny (jedna średnicy 5 m) oraz wirtualna rzeka (posadzka interaktywna). Docelowo w pasażu ma powstać jeszcze jedna fontanna oraz interaktywna rzeka. Po modernizacji pasaż jest otwartą i jasną przestrzenią.
Promenada. Jak zmieni się w ciągu kolejnych lat?
W wyniku kompleksowej modernizacji wnętrz centrum handlowego ma powstać m.in. Aleja Parkowa – z biegnącym wzdłuż pasem zieleni oraz Aleja Rynkowa – inspirowana miejską przestrzenią. Dodatkowo projekt przewiduje zagospodarowanie terenów w otoczeniu centrum, m.in. Zieloną Promenadę oraz dwie przestrzenie publiczne w formie placów ogólnodostępnych.
Za trzy lata Promenada będzie jednym z największych centrów handlowych w Warszawie
Docelowo centrum handlowe Promenada ma mieć aż 93 000 m² powierzchni handlowo-usługowej (GLA) i ma się stać jednym z największych wśród galerii handlowych w Warszawie. Docelowo w centrum handlowym ma być 260 sklepów oraz 2600 miejsc postojowych. Planowane jest również kino z trzynastoma salami. Promenada ma być nowoczesnym i interaktywnym centrum handlowym, które będzie wizytówką prawobrzeżnej części Warszawy. Zakończenie rozbudowy centrum handlowego Promenada, która obejmuje aż 49,6 tys. m² nowej powierzchni najmu brutto (GLA), inwestor zaplanował na 2021 rok.
Promenada - historia centrum handlowego
Przypomnijmy, że centrum handlowe Promenada zostało wybudowane w 1997 roku. Początkowo powierzchnia handlowo-usługowa galerii handlowej wynosiła ponad 55 tys. m², a na jej terenie terenie znajdowało się około 180 lokali. Przestrzeń biurowa zajmowała powierzchnię ok. 10,5 tys. m².
Warszawska Promenada jest jednym z centrów handlowo-rozrywkowych należących do sieci realizowanej od wczesnych lat 90. XX wieku przez holenderskiego biznesmena Diona Heijmansa. Zgodnie z założeniami architektów centrum handlowe miało mieć charakter dziewiętnastowiecznego pasażu wielkomiejskiego. Na początku spółką zarządzającą centrum Promenada była ECC Sp. z o.o. W roku 2006 Inwestor sprzedał warszawski obiekt Funduszowi Carpathian, obecnie właścicielem Promenady jest Atrium European Real Estate.
Jak dojechać do Promenady?
Nazwa inwestycji: I etap rozbudowy CH Atrium Promenada
Adres inwestycji: ul. Ostrobramska 75C, Gocław, Warszawa
Inwestor: Atrium Poland Real Estate Management Sp. z o.o.
Projektant: SUD Architekt Polska
Generalny wykonawca: CFE Polska Sp. z o.o.
Początek realizacji: I kwartał 2015
Koniec budowy: 2021
Autor: Atrium Promenada
Centrum handlowe Promenada od strony ul. Ostrobramskiej. Tak ma wyglądać w 2021 roku