Dworzec Wrocław Główny. ZDJĘCIA

Dworzec we Wrocławiu przeszedł w latach 2010-2012 gruntowną modernizację. Remont obiektu pochłonął 361 mln złotych. W ramach inwestycji został przebudowany główny budynek dworca, hol, perony, wejścia do podziemia oraz plac przed obiektem. Wybudowano również podziemny parking na ponad 200 aut.
Prace budowlane na dworcu we Wrocławiu rozpoczęły się w kwietniu 2010 roku. Od tego czasu dworzec Wrocław Główny zmienił się diametralnie, stając się obiektem na europejskim poziomie. Zmiany są widoczne na peronach i w tunelach. Prace w tych miejscach miały charakter odtworzeniowy (np. odrestaurowanie stalowych elementów konstrukcyjnych hal peronowych czy odtworzenie świetlików) i były konsultowane z konserwatorem zabytków. Pod względem funkcjonalnym archaiczny technicznie budynek zmienił się w nowoczesny obiekt komunikacyjny będący równocześnie obiektem handlowym dostosowanym do współczesnych standardów. Kompleksowa modernizacja objęła również plac przed dworcem. Został on zaprojektowany w formie zielonych wysp poprzecinanych deptakami spacerowymi z małą architekturą. Plac przeznaczony jest wyłącznie dla pieszych. Wielki parking, który przed przebudową dworca znajdował się w tym miejscu, przeniesiony został pod ziemię. Pod placem wybudowano parking podziemny na 217 samochodów.
Nazwa obiektu | Dworzec Wrocław Główny (przebudowa) |
Lokalizacja | Wrocław, ul. Piłsudskiego |
Projekt | 2008-2010 |
Realizacja | 2010-2012 |
Powierzchnia użytkowa | 54 000 m2 |
Kubatura | 156 800 m3 |
Inwestor | Polskie Koleje Państwowe SA |
Pracownia projektowa | Grupa 5 Architekci |
Generalny wykonawca | Budimex SA w konsorcjum z Ferrovial Agroman SA |