Urząd Miejski w Białymstoku będzie miał nową siedzibę

2007-05-22 16:03
Urząd
Autor: Urząd Miasta w Białymstoku

Do udziału w konkursie na projekt nowej siedziby Urzędu Miejskiego w Białymstoku zostało dopuszczonych 27 pracowni architektonicznych.

Do sądu konkursowego przy prezydencie Białegostoku łącznie wpłynęły 34 oferty. Zdecydowana większość, bo aż 27 przeszło weryfikację pozytywnie. Na liście dopuszczonych do drugiego etapu znalazła się pracownia Sołtyk&Sołtyk z Warszawy, brytyjska firma projektowa Design Engine Architects oraz firmy z Białegostoku i Poznania.

Pomysł z konkursem na nową siedzibę Urzędu Miasta wziął się stąd, że obecna siedziba magistratu przy ulicy Słonimskiej jest kompletnie niefunkcjonalna. Wydziały rozproszone są po całym mieście, a urzędnicy pracują w złych warunkach. Nowy budynek urzędu mieścić się będzie przy ulicy Młynowej, tuż przy Rynku Siennym. Jest szansa na to, aby nowy urząd ruszył w 2009 roku. Na architektów dopuszczonych do konkursu czekają duże nagrody. Zwycięzca podpisze kontrakt na wykonanie wartego kilka milionów projektu budowlanego, natomiast firma, która zajmie pierwsze miejsce otrzyma ponad 100 000 zł. Wyniki konkursu ogłoszone będą do 4 października 2006 roku.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej