Droga ekspresowa S8: GDDKiA podpisała kolejne umowy o roboty drogowe

2011-12-29 8:56
Droga ekspresowa S8 - podpisanie umów o roboty drogowe
Autor: GDDKiA Oddział Opole

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała w przetargu wykonawców, którzy zbudują kolejne trzy odcinki drogi ekspresowej S8. Droga ekspresowa na 45-kilometrowym odcinku, będzie budowana przez Dragados i Mota-Engil. Koszt inwestycji to ponad miliard złotych. Roboty drogowe na wszystkich odcinkach rozpoczną się już w styczniu 2012 roku.

W opolskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), 28 grudnia, zostały podpisane dwie umowy o roboty drogowe, na budowę kolejnych, trzech odcinków drogi ekspresowej S8.

Przeczytaj również: GDDKiA: będzie obwodnica Lublina. Umowa o prace budowlane podpisana

Droga ekspresowa S8 w ramach przedsięzwięcia będzie budowana od Sycowa (woj. dolnośląskie) do Kępna (woj. wielkopolskie) i z Kępna do Wieruszowa (woj. łódzkie). Wykonawcy robót zostali wybrani w przetargu.

Droga ekspresowa S8 - roboty drogowe

Droga ekspresowa S8 będzie budowana na 45 km odcinku. Dwa odcinki - od Sycowa do Kępna (15,3 km) oraz fragment od Kępna do Wieruszowa (16,6 km) będzie budowała spółka Mota Engil Central Europe. Roboty drogowe na poszczególnych fragmentach będą kosztowały odpowiednio 325 mln złotych oraz 527,5 mln złotych.
Droga ekspresowa na trzecim odcinku Wieruszów - Walichnowy (13,1 km) będzie budowało konsorcjum, którego liderem jest firma Dragados. wykonawca został wybrany w przetargu.
Koszt budowy tego odcinka, to 233,5 mln złotych. GDDKiA przewiduje, że roboty drogowe na wszystkich trzech odcinkach ruszą już w styczniu 2012 roku. Budowa ma zakończyć się po 22 miesiącach od rozpoczęcia.

Droga ekspresowa S8 - opis inwestycji

Nowo powstająca droga ekspresowa S8, będzie trasą dwujezdniową o pełnych parametrach drogi ekspresowej - z ogrodzeniem i miejscami obsługi podróżnych (MOP).
Ponadto, w ciągu budowanej 45-kilometrowej drogi powstaną 44 obiekty inżynierskie. Planowana droga ekspresowa na odcinku Syców-Kępno-Wachlinowy stanowi fragment drogi E67 z Pragi do Helsinek. Budowana trasa połączy aglomerację wrocławską, łódzką i białostocką. Inwestycja zwiększy przepustowość na trasie Wrocław - Warszawa.
Koszt przedsięwzięcia to ponad miliard złotych. Środki na inwestycję pochodzą w 85 proc. z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, natomiast pozostałe 15 proc. z budżetu państwa.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej