Wszystko o energii, czyli co działo się podczas GREENPOWER 2014

2014-05-27 15:33
EXPOPOWER - GREENPOWER 2014
Autor: MTP EXPOPOWER - GREENPOWER 2014

Sukcesem zakończyły się w Poznaniu Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej GREENPOWER 2014 oraz Międzynarodowe Targi Energetyki EXPOPOWER, imprezy poświęcone zarówno niekonwencjonalnej, jak i konwencjonalnej energii.

W Poznaniu zakończyła się kolejna edycja targów GREENPOWER i EXPOPOWER. Partnera w biznesie można było znaleźć nie tylko wśród  ponad 200 firm uczestniczących w targach, z takich krajów jak: Austria, Belgia, Chiny, Czechy, Holandia, Litwa, Niemcy, Polska, Szwecja, Tajwan, Ukraina, Włochy. Równie międzynarodowo stawili się zwiedzający nie tylko z Polski, ale i z Niemiec, Chin, Belgii, Danii, Szwecji, Holandii, Ukrainy oraz Rosji.
Do Poznania zawitali przedstawiciele takich branż, jak: energetyka, ciepłownictwo, przedsiębiorstwa energetyki cieplnej, przesył energii, gazu, pozyskiwanie energii z odnawialnych źródeł energii: elektrownie wiatrowe i wodne, technika solarna, produkcja sprzętu oświetleniowego, technika świetlna, hurtownicy elektrotechniczni, dystrybutorzy wyposażenia elektrycznego, instalatorzy elektrotechniczni,  budownictwo energetyczne i elektrotechniczne.
Tytułem Złotego Medalu targów GREENPOWER 2014 wyróżnione zostały 3 firmy za: LIONIC® - akumulatorowy zasobnik energii (BENNING POWER ELECTRONICS), autonomiczny zestaw fotowoltaiczny do podgrzewania wody PVCWU (SELFA GE SA) oraz mikrofalownik Sunny Boy 240 (SMA Solar Technology AG).
Dużym zainteresowaniem cieszyły się towarzyszące targom konferencje.
O wytwarzaniu energii przez samych przedsiębiorców i osoby fizyczne traktowało seminarium „Prosument – własna energia dla biznesu i domu. Uwarunkowania, technologie, finansowanie” przeprowadzone we współpracy ze współorganizatorem targów GREENPOWER, Polską Izbą Gospodarczą Energii Odnawialnej.
Redakcja miesięcznika „Czysta Energia” wraz z partnerem konferencji, Polskim  Towarzystwem Fotowoltaiki, zorganizowało „II Forum Fotowoltaika dla każdego”. To odpowiedź na ogromne zainteresowanie fotowoltaiką. Przyjęta 11 września 2013 roku nowelizacja prawa energetycznego (tzw. mały trójpak) to pewien krok naprzód dla rozwoju energetyki prosumenckiej, powszechnie rozpowszechnionej w innych krajach. Jednym z najważniejszych elementów tej koncepcji są inwestycje wykorzystujące mikro i małe instalacje OZE.  W programie Forum uwzględniono więc referaty dotyczące najnowszych rozwiązań i trendów technologicznych, prawne uwarunkowania dla inwestycji oraz możliwości pozyskiwania środków finansowych.

Drugim wydarzeniem organizowanym przez „Czystą Energię” było „Samowystarczalne Energetycznie Gospodarstwo Agroturystyczne”. Zaproszeni właściciele gospodarstw agroturystycznych mogli dowiedzieli się, jak poprawić rentowność gospodarstwa przez zamontowanie np. modułów fotowoltaicznych, kolektorów słonecznych do podgrzewania wody, małych wiatraków oraz pompy ciepła.
„Praktyczne aspekty inwestycji w zieloną energię” to już V edycja konferencji pod tym hasłem. Jej organizatorem była Redakcja serwisu IOZE oraz kwartalnika „Energetyka Wodna”. Pojawiły się na niej delegacje ekspertów, firm wspierających swym działaniem branżę OZE.
Również studenci i uczniowie znaleźli temat dla siebie. Ostatniego dnia targów odbyła się bowiem konferencja „Młodzi na rynku pracy OZE”. Zainteresowani mogli dowiedzieć się o uprawnieniach projektowych i wykonawczych w branży energetyki odnawialnej oraz poznać charakterystykę rynku pracy w sektorze OZE w Polsce i na świecie.
A jak wystawcy oceniają tegoroczną edycję GREENPOWER?
- Dzięki udziałowi w targach udaje nam się pozyskać podczas rozmów biznesowych nowych partnerów i inwestorów z Polski – powiedział Jakub Data, prezes firmy Remor. – Mamy również bardzo pozytywne doświadczenia dotyczące firm, które przyjeżdżają na targi z Niemiec, Anglii czy Austrii. W zeszłym roku dzięki tym kontaktom udało nam się zrealizować dwie duże inwestycje na terenie Europy Zachodniej.
- Targi były miejscem, gdzie spotkaliśmy się i zaczęliśmy rozmawiać o inwestycji. Kanały typu: strona internetowa, bezpośredni marketing nie są tak skuteczne, jak wizyta i rozmowa osobista na targach. Inwestycja to temat rozległy, nam zajął dwa lata… Uważam, ze targi jako sposób pozyskiwania klientów, w tym przypadku sprawdziły się rewelacyjnie – uważa Przemysław Waszak, prezes zarządu Smart Green Systems.
- Inwestorom czy dla potencjalnym klientom targi dają dużą możliwość poszukiwania wykonawców i pod tym względem impreza była bardzo udana – powiedział  Wojciech Wojciechowski, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Energetycznego Gubin.
Organizatorzy już dzisiaj zapraszają na targi GREENPOWER i EXPOPOWER w roku 2015, które odbędą się w terminie 26 - 28 maja.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej