GDDKiA ma mocne "fakty" na S8

2011-01-14 15:28
usterki na S8_3.jpg
Autor: brak danych

Od kilku dni głośno jest o zastrzeżeniach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do jakości wykonania warszawskiego odcinka drogi ekspresowej S8 - Konotopa – Al. Prymasa Tysiąclecia. Wykonawca broni się, że droga została wykonana zgodnie z dokumentacją, ale GDDKiA nie odpuści. A żeby wszyscy wiedzieli, na czym polegają uchybienia, upubliczniła zdjęcia...  

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że chociaż droga została odebrana od wykonawcy, to jest to warunkowe. GDDKiA  podtrzymuje wszystkie zastrzeżenia związane z usterkami z winy wykonawcy i wszystkie uchybienia muszą zostać naprawione na koszt wykonawcy (a wykonawca to konsorcjum firm:  Budimex Dromex , Strabag, Mostostal Warszawa i Warbud) . A ponieważ media rozpisują się o tej sprawie, GDDKiA zdecydowała się opublikować zdjęcia pokazujące błędy, by pokazać, że nie "czepia się"  bez powodu. .

Zobacz koniecznie: Droga S8 (Konotopa - Warszawa): ile jest asfaltu w asfalcie?

GDDKiA zdecydowała, że trasa będzie oddana do użytku ze względu na potrzeby komunikacyjne miasta. Kiedy dokładnie się to stanie, ustali ostatecznie nadzór budowlany (prawdopodobnie będzie to dosyć szybko). Przypomniano również, że Świadectwo Przejęcia drogi od wykonawcy zostało wydane przez inżyniera nadzoru, a nie przez GDDKiA (taka jest procedura), ale znajduje się na nim lista wad i usterek obciążających wykonawcę, które nie powinny mieć miejsca, i które musi on usunąć na własny koszt. Nie ma zatem mowy o zgodzie GDDKiA na bezwarunkowe oddanie drogi kierowcom. 

GDDKiA informuje również, że ujawnienie oczywistych błędów wykonawcy, do których nie miało prawa dojść nie było spowodowane żadną „grą” związaną z wydłużeniem gwarancji, a jedynie zapewnieniem przejrzystości realizacji kontraktu i wykazaniem zaniedbań i uchybień. Jednocześnie celem GDDKiA jest wydłużenie gwarancji chroniącej interesy kierowców z dwóch lat do pięciu na tym odcinku S8. W ogóle nowe kierownictwo GDDKiA podjęło decyzję, że wszystkie obecnie podpisywane umowy na realizację inwestycji drogowych mają być objęte 5-letnią gwarancją.

GDDKiA przypomina, że w roku 2010 nastąpiła intensyfikacja prac jej laboratoriów drogowych. Budowy są dzięki temu kontrolowane już na etapie prac wstępnych, a potem regularnie zgodnie z postępem robót. Na budowę 23 jednostek polowych wydano 65 mln zł ( 27,3 mln zł pochłonęło wyposażenie laboratoriów w dodatkowy nowoczesny sprzęt kontrolny). Na modernizację laboratoriów stacjonarnych GDDKiA 26 mln zł. Usterki podobne do stwierdzonych na budowie trasy S8 obecnie są wychwytywane na bieżąco.

Więcej zdjęć na stronie GDDKiA.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej