Warszawski rynek mieszkaniowy na celowniku, czyli jakich mieszkań poszukują klienci

2014-03-28 15:17
Murator EXPO analizuje preferencje w zakupie mieszkania
Autor: Murator EXPO Deweloperzy powinni wiedzieć, jakiej oferty oczekują od nich klienci

Murator EXPO, czołowy w Warszawie organizator targów mieszkaniowych, zarówno pod względem liczby wystawców jak i zwiedzających, śledzi od lat na największych Targach Mieszkaniowych Nowy DOM Nowe MIESZKANIE zmieniające się preferencje i wymagania klientów.

- Jeszcze w tym roku dostarczymy deweloperom szczegółowych informacji dotyczących bieżących preferencji, potrzeb i oczekiwań ich klientów. Ocenie poddane zostaną m.in.: atrakcyjność poszczególnych lokalizacji, kluczowe kryteria wyboru przy zakupie mieszkania, sposoby finansowania zakupu mieszkania czy skuteczność prowadzonych przez deweloperów działań marketingowych. Badanie będzie realizowane na próbie celowej, metodą wywiadów bezpośrednich – wyjaśnia Magdalena Izdebska z Murator EXPO.

Realizację i kontrolę nad badaniem Murator EXPO powierzył spółce WYG PSDB sp. z o.o., wchodzącej w skład brytyjskiej grupy notowanej na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych, marki z 50-letnią tradycją w zakresie doradztwa społeczno-ekonomicznego, biznesowego oraz inżynieryjnego. Patronem medialnym przedsięwzięcia jest portal muratorplus.pl
- Jestem przekonany, że profesjonalna analiza wyników oraz ich opracowanie i interpretacja przez Partnera badań WYG PSDB, dostarczającego wysokiej klasy usług w zakresie wsparcia branży projektowo-budowlanej przyniesie deweloperom współpracującym z Murator EXPO wymierne korzyści handlowe. Prezentację wyników badania planujemy na grudzień 2014 – dodaje Jacek Oryl, prezes zarządu Murator EXPO.

Deweloper musi znać preferencje klienta

Jak wynika z badań przeprowadzonych na trzech ostatnich edycjach Targów Nowy DOM Nowe MIESZKANIE, ponad 65% poszukujących w Warszawie własnego M ma nie więcej niż 35 lat i odwiedza targi w celu zakupu pierwszego własnego mieszkania. Przy czym 61% ankietowanych w tym wieku rozważa zakup mieszkania na rynku wtórnym.
Zdecydowana większość respondentów deklaruje, że mieszkanie powinno mieć dwa lub trzy pokoje. Jego powierzchnia nie powinna być mniejsza niż 40 m2 i nie większa niż 60 m2. Niespełna 1/3 ankietowanych rozważa zakup mieszkania większego: do 80 m2. Przy czym blisko 70% w grupie wiekowej 26-35 jest skłonnych zakupić mieszkanie wykończone pod klucz. Ankietowani są gotowi zapłacić za 1 metr kwadratowy mieszkania 5-7 tys. złotych.
Najpopularniejszymi dzielnicami, według ankietowanych, są kolejno: Mokotów, Żoliborz oraz Wola. Chęć zakupu nieruchomości mieszkaniowej w tych właśnie dzielnicach zadeklarowało aż 81% respondentów. Ankietowani nie chcieliby mieszkać na Białołęce (aż 24%) i w Ursusie (15%).
Co ciekawe, 86% badanych przed podjęciem ostatecznej decyzji zakupu mieszkania, poszukuje informacji i opinii o deweloperze. Aż 70% nabywców, dla których marka dewelopera ma znaczenie przy wyborze oferty mieszkaniowej, jest skłonna zapłacić za mieszkanie nieco więcej, ale kupić od dewelopera cieszącego się dobrą opinią na rynku.
W otwartym pytaniu dotyczącym znajomości marki („proszę spontanicznie wymienić trzy znane firmy deweloperskie”) uzyskano następujące wyniki: najbardziej znanym deweloperem wśród poszukujących na Targach mieszkania jest Dom Development wymieniany przez respondentów najczęściej na pierwszym miejscu (50% respondentów), na drugim miejscu zaś ex aequo znalazły się JW Construction i Marvipol, kolejne miejsca zajęły Robyg i Budimex.

Badania przeprowadzono na reprezentatywnej grupie osób planujących zakup mieszkania metodą ilościową z udziałem ankietera (badania bezpośrednie face to face) na trzech kolejnych edycjach Targów Nowy DOM Nowe MIESZKANIE w listopadzie 2013, styczniu i marcu 2014 roku.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej