adb_popup_graphic

Nasz serwis jest całkowicie darmowy. Pokazujemy reklamy, żeby taki pozostał.

Wyłącz Adblock (lub podobny program) i przeglądaj portal bez ograniczeń.

Przypomnij mi później Odśwież stronę

Wieści z rynku

Droga ekspresowa S7 Mława – Strzegowo najszybciej za trzy lata

Tagi:
droga
,
drogi ekspresowe
,
firmy budowlane
,
GDDKiA
,
przetargi GDDKiA
,
S7

Chociaż GDDKiA zaprosiła właśnie firmy budowlane do składania ofert w drugim etapie przetargu ograniczonego na odcinek drogi ekspresowej S7 Mława – Strzegowo (ok. 21 km) zakończenia inwestycji można się spodziewać dopiero w okolicach roku 2021.

Gotowy odcinek S7
Gotowy odcinek S7
Fot.: MIiB
Przetarg na S7 Mława – Strzegowo
Przetarg na S7 Mława – Strzegowo

Minęły czasy, że na budowę blisko 100-kiloemtrowych odcinków dróg firmy budowlane miały kilkanaście miesięcy. Takie tempo nie było dobre ani dla wykonawców ani dla jakości budowanych dróg. Teraz GDDKiA rozbija dłuższe odcinki inwestycji na mniejsze – ok. 20-kilometrowe lub mniejsze, i najchętniej zleca te przedsięwzięćia w formule „projektuj i buduj”. Ma to swoje dobre strony, bo w przetargach mogą próbować swoich sił firmy z mniejsze bo i wymagane na początek zaangażowanie finansowe jest mniejsze, ponadto GDDKiA może płacić za kolejne etapy wykonanych robót. Kontrakty nie są już obciążone taką presją czasu jak to wcześniej bywało. Jednak takie mechanizmy mają i swoje gorsze strony, chociażby wydłuża się w czasie zaangażowanie firm w jeden kontrakt, dochodzi firmom więcej obowiązków w postaci tworzenia projektu, zdobywania uzgodnień i wszelkich pozwoleń. Ale rynek jest jaki jest i żeby na nim pozostać, gracze muszą się dostosować.

W przypadku przetargu ograniczonego na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 Mława – Strzegowo mamy do czynienia właśnie z taką procedurą. Po zakończeniu I etapu przetargu (tzw. prekwalifikacje) ( GDDKiA wysłała zaproszenia do składania ofert cenowych. Takie zaproszenia zostały wystosowane do wszystkich dziewiętnastu wykonawców, którzy w pierwszym etapie postępowania złożyli wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu. Termin składania ofert upływa 7 kwietnia 2017. W tym przetargu zamawiający przyjął trzy kryteria analizy ofert. Oprócz ceny, drugim kryterium jest termin realizacji zamówienia (maksymalnie 37 miesięcy, jednak nie krócej niż 34 miesiące). Trzecim kryterium jest okres gwarancji. Przewidywany termin podpisania umowy z generalnym wykonawcą planowany jest na drugą połowę roku 2017. A więc gdyby do tego doszło na przykład w październiku, to droga powinna być gotowa na koniec roku 2020.

Odcinek Mława – Strzegowo to ostatni z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na Mazowszu. Całość to 71 km, w tym odcinki Napierki – Mława 14 km, Mława – Strzegowo 21,5 km, Strzegowo – Pieńki 22 km i Pieńki – Płońsk 13,7 km. Do uczestników przetargów tych poprzednich zadan GDDKiA wysłała zaproszenia do kolejnych etapów przetargów w grudniu 2016 i styczniu 2017.


Czytaj dalej:
  • 1
  • 2
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
W serwisie:
ZPR Media S.A.:
Serwisy internetowe:
Dom i ogród:
Architektura i budownictwo:
Styl życia:
Rozrywka, informacja:
Hobby i wypoczynek:
Wideo:
Zakupy:
Miesięcznik: