Droga ekspresowa S3. GDDKiA podpisała umowy z wykonawcami odcinka S3 Gorzów Wlkp. - Międzyrzecz
GDDKiA podpisała umowy z wykonawcami 37 km odcinka drogi ekspresowej S3 pomiędzy Gorzowem Wielkopolskim a Międzyrzeczem. Roboty drogowe podzielono pomiędzy Strabag i konsorcjum firm, którego liderem jest Mota Engil Central Europe. Prace na tym odcinku S3 zacznął się już w lipcu 2011 roku.
Droga ekspresowa S3, odcinek Gorzów Wielkopolski - Międzyrzecz, będzie miała dwóch wykonawców:
GDDKiA wybrała wykonawców 37 km odcinka drogi ekspresowej S3. Strabag wybuduje część drogi ekspresowej S3 od Skwierzyny do Międzyrzecza oraz dodatkowo obwodnicę Skwierzyny (nie leżącą na trasie S3). Wartość kontraktu to 425 mln zł.
Natomiast konsorcjum firm, którego liderem jest Mota Engil Central Europe, będzie odpowiedzialne za roboty drogowe na odcinku drogi ekspresowej S3 Gorzów-Skwierzyna. Umowa z GDDKiA opiewa na 336 mln zł.
Roboty drogowe w podstawowym zakresie obejmują:
- budowę dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu, poprowadzonych nowym śladem,
- realizację dwóch wezłów drogowych "Skwierzyna Zachód" i "Skwierzyna Południe",
- wykonanie ponad 40 mostów, w tym most nad Odrą,
- budowę przejść dla zwierząt czy też wiaduktów drogowych,
- przygotowania odcinka obwodnicy Skwierzyny, położonego poza projektowaną drogą S3, pozwalającego na korzystanie z obwodnicy w relacji Kostrzyn/Gorzów Wlkp.-Poznań, tj. w korytarzu dróg krajowych nr 22 i drogi nr 24 Kostrzyn-Skwierzyna-Poznań,
- realizację dwóch par Miejsc Obsługi Podróżnych (MOPów),
- montaż na drodze urządzeń ochrony środowiska oraz zabezpieczeń ruchu drogowego.
Roboty drogowe przy budowie S3 mają rozpocząć się w lipcu 2011 roku.
Droga ekspresowa S3, zostanie wyposażona w liczne, dodatkowe drogi lokalne, zapewniające dojazd do istniejącej zabudowy oraz do gruntów rolnych i leśnych.
W zakres przedsięwzięcia włączono również budowę obwodu utrzymania drogowego oraz przebudowę sieci uzbrojenia terenu, w tym przebudowę naftociągów dalekosiężnych.