Do 2028 roku powstanie pierwsza część drogi do elektrowni jądrowej w Polsce. Druga rok później

Do 2028 roku ma powstać pierwszy odcinek drogi krajowej do elektrowni atomowej w gminie Choczewo. Do 2029 drugi. Oczywiście sama elektrownia jeszcze nie istnieje, ale GDDKiA wybrała już wykonawców pierwszej i drugiej części drogi dojazdowej do tego przyszłego obiektu. Kto zbuduje tę ważną drogę?
Spis treści
- Jest wykonawca pierwszego odcinka drogi do elektrowni jądrowej
- Wykonawca zaprojektuje i zbuduje drogę do elektrowni
- Wybrano też wykonawcę drugiego odcinka drogi do elektrowni jądrowej
- Jedna droga do elektrowni jądrowej - podzielona na dwa odcinki
- Droga posłuży też turystom
Jest wykonawca pierwszego odcinka drogi do elektrowni jądrowej
Wiadomo kto zbuduje pierwszy fragment drogi krajowej do Elektrowni Jądrowej w gminie Choczewo. Walka o ten kontrakt była zacięta. Oferty złożyło 13 firm. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad właśnie ogłosiła zwycięzcę przetargu – zostało nim konsorcjum firm Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal i Mosty Łódź. Konsorcjum zaprojektuje i wybuduje drogę za 177,9 mln zł. Najdroższa z ofert opiewała tymczasem na ponad 251 mln zł.
Czytaj też:
Wykonawca zaprojektuje i zbuduje drogę do elektrowni
Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 31 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca).
Umowę planujemy podpisać w II kwartale 2025 r., tak by budowa mogła zakończyć się w II kwartale 2028 r. - poinformowała GDDKiA.
Wybrano też wykonawcę drugiego odcinka drogi do elektrowni jądrowej
29 kwietnia rozstrzygnięto również przetarg na budowę drugiego odcinka drogi między DW213 a węzłem Łęczyce na S6. Z jedenastu ofert złożonych w przetargu, najkorzystniejszą złożyło konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones. Zaprojektowanie i budowę drogi krajowej do elektrowni jądrowej, na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 213 do węzła Łęczyce na S6, wyceniono na kwotę niemal 200 mln zł.
Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 35 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca).
Umowę GDDKiA planuje podpisać jeszcze w II kwartale br., tak by budowa mogła zakończyć się w II kw. 2029 r.
Pisaliśmy też:
Jedna droga do elektrowni jądrowej - podzielona na dwa odcinki
Budowa drogi do elektrowni jądrowej w Lubiatowie została podzielona na dwa odcinki:
- od Lubiatowa do drogi wojewódzkiej nr 213 (ok. 11 km)
- od DW213 do węzła Łęczyce na S6 (ok. 15 km).
Dodatkowo, w ramach obecnie powstającej S6 Leśnice - Bożepole Wielkie, wykonany zostanie łącznik między drogą powiatową w Łęczycach a drogą ekspresową S6, który skomunikuje nową drogę krajową z węzłem Łęczyce.
Droga o przekroju 1x2 w klasie GP (główna ruchu przyspieszonego) projektowana jest po nowym śladzie i będzie łączyć S6 z elektrownią.
Polecamy także:
Autor: Polskie Elektrownie Jądrowe
Droga posłuży też turystom
Nowa trasa zwiększy przepustowość układu komunikacyjnego, odciąży sieć dróg lokalnych, a dodatkowo skróci czas przejazdu między Trójmiastem i nadmorskimi miejscowościami w gminie Choczewo. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i komfort podróżnych. Będzie miała również kluczowe znaczenie w sezonie turystycznym, stanowiąc alternatywę dojazdu nad Bałtyk.
Czytaj też:
- Obwodnica Zawiercia będzie otwarta już niedługo. Znamy konkretną datę
- Na płatnej autostradzie A1 wielki remont. 80 km utrudnień dla kierowców
- Tunelownice Kinga i Jadwiga wydrążą najdłuższy tunel w Polsce
- W tym roku dwie firmy zdominowały budowę dróg w Polsce. Mają najwięcej kontraktów
