Duża Obwodnica Warszawy. Aktualności, mapa, plany, przebieg

2021-01-29 15:18
Korek na autostradzie
Autor: GDDKiA Duża obwodnica Warszawy ma odciążyć budowaną obecnie obwodnicę wokół stolicy.

Duża Obwodnica Warszawy ma przebiegać kilkadziesiąt kilometrów od stolicy. Ministerstwo Infrastruktury potwierdza plany budowy kolejnej obwodnicy. Z końcem stycznia 2021 GDDKiA przedstawiła 4 możliwe warianty przebiegu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW).

Spis treści

  1. Duża Obwodnica Warszawy (OAW) - aktualności
  2. Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej - mapa
  3. Możliwy przebieg Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej S50
  4. Kiedy będzie gotowa Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej?
  5. Po co Duża Obwodnica Warszawy?

Duża Obwodnica Warszawy (OAW) - aktualności

Budowa Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (wcześniej Duża Obwodnica Warszawy) były tematem spotkań z samorządami, które odbyły się w dniach 25 - 27 stycznia 2021. Podczas spotkań Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła 4 możliwe warianty przebiegu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Na razie nie wiadomo, gdzie dokładnie oraz do kiedy powstanie Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej. Konkretny przebieg wariantu drogi poznamy po opracowaniu STEŚ i uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Poznajmy cztery możliwe warianty przebiegu trasy.

Południowa Obwodnica Warszawy gotowa!

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej - mapa

Duża Obwodnica Warszawy
Autor: GDDKiA Cztery warianty przebiegu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej Link: Kliknij i powiększ

Możliwy przebieg Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej S50

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej S50, na odcinku autostrada A2 (Centralny Port Komunikacyjny) - Wyszogród - Serock - A2 (Mińsk Mazowiecki)

Wariant korytarza 1 (czerwony)

  • Długość: 163 km
  • Szacowana liczba węzłów: 16
  • Początek na autostradzie A2 w węźle Wiskitki, z mostami na Wiśle i Narwi, połączenie z S10 w węźle Nacpolsk, przejście między Tłuszczem a Wołominem, koniec na autostradzie A2 w węźle Dębe Wielkie.
  • Powiaty objęte inwestycją: wołomiński, legionowski, pułtuski, miński, nowodworski, sochaczewski, płoński, płocki, żyrardowski
  • Szacowany koszt całkowity inwestycji: 10,9 mld zł
  • Koszt jednostkowy: 66,6 mln zł/km
  • Prognoza ruchu: średnio 44 417 poj./dobę przy 9,9 proc. poj. ciężkich

Wariant korytarza 2 (niebieski)

  • Długość: 177 km
  • Szacowana liczba węzłów: 16
  • Początek na autostradzie A2 w węźle Wiskitki, z mostami na Wiśle, Narwi i Bugu, połączenie z S10 w węźle Kobylniki, odejście w kierunku Wyszkowa, koniec na autostradzie A2 w węźle Mińsk Mazowiecki.
  • Powiaty objęte inwestycją: wyszkowski, wołomiński, legionowski, pułtuski, miński, płoński, płocki, nowodworski, sochaczewski, żyrardowski
  • Szacowany koszt całkowity inwestycji: 11,9 mld zł
  • Koszt jednostkowy: 67,1 mln zł/km
  • Prognoza ruchu: średnio 39 509 poj./dobę przy 8,9 proc. poj. ciężkich

Wariant korytarza 3 (zielony)

  • Długość: 165 km
  • Szacowana liczba węzłów: 15
  • Początek na autostradzie A2 w węźle Wiskitki, z mostami na Wiśle i Narwi, połączenie z S10 w węźle Nacpolsk, obejście Sochaczewa od wschodu, przejście między Tłuszczem a Wołominem, koniec na autostradzie A2 w węźle Dębe Wielkie.
  • Powiaty objęte inwestycją: wołomiński, legionowski, pułtuski, miński, płoński, płocki, nowodworski, warszawski zachodni, sochaczewski, żyrardowski
  • Szacowany koszt całkowity inwestycji: 10,9 mld zł
  • Koszt jednostkowy: 65,7 mln zł/km
  • Prognoza ruchu: średnio 40 413 poj./dobę przy 9,6 proc. poj. ciężkich

Wariant korytarza 4 (fioletowy)

  • Długość: 180 km
  • Szacowana liczba węzłów: 16
  • Początek na autostradzie A2 w węźle Wiskitki, z mostami na Wiśle, Narwi i Bugu, połączenie z S10 w węźle Nacpolsk, odejście w kierunku Wyszkowa, koniec na autostradzie A2 w węźle Mińsk Mazowiecki.
  • Powiaty objęte inwestycją: wyszkowski, wołomiński, legionowski, pułtuski, miński, płoński, płocki, nowodworski, sochaczewski, żyrardowski
  • Szacowany koszt całkowity inwestycji: 12,2 mld zł
  • Koszt jednostkowy: 67,5 mln zł/km
  • Prognoza ruchu: średnio 37 913 poj./dobę przy 8,3 proc. poj. ciężkich

Kiedy będzie gotowa Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej?

Przy dobrej współpracy wszystkich zainteresowanych stron pierwszymi fragmentami Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej będziemy mogli pojechać na przełomie 2027 i 2028 roku, a cała trasa byłaby dostępna do 2035 roku.

Po co Duża Obwodnica Warszawy?

Według GDDKiA Warszawie potrzebna jest duża obwodnica ze względu na coraz większe natężenie ruchu na już istniejących odcinkach obwodnicy w ciągu trasy S2 i trasy S8. To także kluczowa trasa ze względu na połączenie z planowanym Centralnym Portem Komunikacyjnym.

Ostatni Generalny Pomiar Ruchu, który GDDKiA przeprowadziła w 2015 r. pokazał, że przez most Grota Roweckiego ciągu S8 przejeżdża średnio na dobę ponad 140 tys. pojazdów, a w godzinach szczytu ten fragment obwodnicy Warszawy jest permanentnie zakorkowany. GDDKiA tłumaczy, że tłoczno jest także na zachodnim wylocie z Warszawy oraz zachodnio-południowej obwodnicy w ciągu drogi S2.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej