Spis treści
Przebieg trasy S8
Trasa S8 – która łączy Wrocław, Łódź, Warszawę i Białystok – jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w naszym kraju. Ponadto 105-kilometrowy fragment trasy S8 od węzła Powązkowska w Warszawie do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej jest częścią międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, łączącego kraje bałtyckie z zachodnią Europą.
Polecany artykuł:

i
Kiedy trasa S8 na południe od Wrocławia?
Obecnie trasa S8 kończy się we Wrocławiu. W lipcu i na początku sierpnia 2020 GDDKiA planuje złożyć w sumie trzy wnioski do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska we Wrocławiu o wydanie decyzji środowiskowych dla budowy drogi ekspresowej S8 na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko.
Przypomnijmy, że w grudniu 2016 roku GDDKiA zleciła opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla przyszłej S8 na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko. To opracowanie ma wyznaczyć i uściślić przebieg analizowanych wariantów tras, spośród pięciu proponowanych. Projektanci przygotowując STEŚ, mają dostarczyć GDDKiA wszelkich informacji koniecznych do wyboru optymalnego wariantu trasy.

i
Trasa S8 na wschód od Warszawy
Przypomnijmy, że 19 października 2018 roku udostępniono kierowcom ostatni odcinek drogi ekspresowej S8 na wschód od Warszawy. To prawie 180 km bezpiecznego połączenia drogowego pomiędzy Warszawa i Białymstokiem – dwie jezdnie, pasy rozdzielające, pasy awaryjne, ogrodzenie zapobiegające wtargnięciu zwierząt, urządzenia ochrony środowiska.
Dla kierowców oznacza to znaczną poprawę komfortu podróżowania i oszczędność czasu, dla mieszkańców miejscowości, przez które przebiegała stara droga krajowa nr 8 – poprawę bezpieczeństwa i likwidację utrudnień związanych z uciążliwym ruchem tranzytowym.
Budowa trasy S8 na odcinku Wyszków – Poręba polegała na rozbudowie drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej. Gruntownie przebudowano istniejącą jezdnię, a po jej wschodniej stronie dobudowano drugą. Wzdłuż trasy głównej zbudowano również drogi serwisowe. W ramach zadania wybudowano:
- 3 węzły drogowe: Trzcianka, Knurowiec i Poręba;
- 8 obiektów inżynierskich przewidzianych dla ruchu pojazdów;
- górne przejście dla zwierząt;
- 19 przepustów stanowiących przejścia dla zwierząt małych;
- 50 km barier energochłonnych;
- ok. 34 km ogrodzenia wzdłuż trasy;
- 832 m ekranów przeciwhałasowych.
To dla mieszkańców Białegostoku historyczna chwila. 13-kilometrowy odcinek trasy S8 od Wyszkowa do węzła Poręba domyka całą wybudowaną drogę ekspresową pomiędzy stolicą Polski a stolicą województwa. To zaś pozwoli połączyć Białystok z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce i Europie – skomentował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Polecany artykuł: