Aluprof ze strategią neutralności klimatycznej i rebrandingiem

2021-04-19 16:50
Aluprof rebranding strategia
Autor: Aluprof Ekologia, recykling, innowacyjność, zrównoważony rozwój to filary strategii firmy na lata 2021-2025

Aluprof (spółka GK Grupy Kęty), producent i dostawca architektonicznych rozwiązań aluminiowych zdefiniował cele strategiczne na lata 2021-2025. Towarzyszy temu rebranding firmy, w którym jeszcze większą niż dotychczas rolę odgrywać będą ekologia, recykling, innowacyjność i rozwój produktów, usług i procesów odpowiadających wyzwaniom związanym ze zmianami klimatu, a także zrównoważone podejście do rozwoju firmy.

Aluprof podąża w kierunku neutralności klimatycznej do 2050 roku. Uzupełnieniem odświeżonego znaku graficznego jest nowe hasło, odzwierciedlające główne idee firmy: „Let’s build a better future”. 

– Logo wyraża naszą innowacyjność, doświadczenie i troskę o środowisko. Wierzę, że wszystkim nam wspólnie uda się zbudować lepszą przyszłość – dla planety, branży i dla nas samych – podsumowuje zmiany w wizerunku firmy Tomasz Grela, prezes zarządu Aluprof SA. 

Aluprof logo
Autor: Aluprof Rebranding w Aluprof - nowe logo

Aluprof wdraża szereg inicjatyw mających na celu zniwelowanie wpływu działalności firmy na środowisko naturalne.  Zaktualizowano szczegółową analizę śladu węglowego wyrobów i zaprezentowano zobowiązania związane ze zrównoważonym rozwojem. Wśród wielu ambicji środowiskowych firmy jest podążanie w kierunku osiągnięcia neutralności klimatycznej. Aluprof od kilkudziesięciu lat tworzy innowacyjne rozwiązania w obszarze konstrukcji aluminiowych projektowanych z myślą o budownictwie zrównoważonym. Aluminiowe systemy firmy są wykorzystywane w najbardziej prestiżowych projektach na całym świecie, których przyjazność dla środowiska wyrażona jest poprzez certyfikaty zielonego budownictwa: BREEAM, LEED, DGNB czy Well. Przykładem tego na rodzimym rynku są takie obiekty jak warszawska Mennica Legacy Tower czy Concordia Design we Wrocławiu.

Aluprof założył do 2025 roku wzrost udziału rozwiązań firmy w obiektach z certyfikatami BREEAM czy LEED o 20% i redukcję śladu węglowego o 15%. W przypadku Aluprof wyliczona emisja dwutlenku węgla w przeliczeniu na tonę wyrobów osiąga bardzo niski parametr: 2,79 tCO2e dla wlewków niskoemisyjnych produkowanych w zakładach w Kętach z linii LOW CARBON KĘTY. Dla porównania produkcja 1 tony aluminium pierwotnego na świecie wiąże się średnio z emisją 16,7 tCO2e, czyli jest prawie sześciokrotnie wyższa. Niską emisyjność udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu nowoczesnego parku maszynowego w procesie wytwórczym oraz dużej zawartości surowców wtórnych – recyklingowanego złomu aluminium na średnim poziomie 65%.

W ramach ogłoszonej strategii, Aluprof będzie kontynuował działania promujące ideę zrównoważonego rozwoju. Wśród wielu zobowiązań firmy szczególnie wyróżnione są cele środowiskowe i społeczne – certyfikacja Cradle to Cradle i dalsze doskonalenie procesów produkcyjnych (w ramach systemu zarządzania środowiskowego ISO 14001).

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany