Aluprof ze strategią neutralności klimatycznej i rebrandingiem

2021-04-19 16:50
Aluprof rebranding strategia
Autor: Aluprof Ekologia, recykling, innowacyjność, zrównoważony rozwój to filary strategii firmy na lata 2021-2025

Aluprof (spółka GK Grupy Kęty), producent i dostawca architektonicznych rozwiązań aluminiowych zdefiniował cele strategiczne na lata 2021-2025. Towarzyszy temu rebranding firmy, w którym jeszcze większą niż dotychczas rolę odgrywać będą ekologia, recykling, innowacyjność i rozwój produktów, usług i procesów odpowiadających wyzwaniom związanym ze zmianami klimatu, a także zrównoważone podejście do rozwoju firmy.

Aluprof podąża w kierunku neutralności klimatycznej do 2050 roku. Uzupełnieniem odświeżonego znaku graficznego jest nowe hasło, odzwierciedlające główne idee firmy: „Let’s build a better future”. 

– Logo wyraża naszą innowacyjność, doświadczenie i troskę o środowisko. Wierzę, że wszystkim nam wspólnie uda się zbudować lepszą przyszłość – dla planety, branży i dla nas samych – podsumowuje zmiany w wizerunku firmy Tomasz Grela, prezes zarządu Aluprof SA. 

Aluprof logo
Autor: Aluprof Rebranding w Aluprof - nowe logo

Aluprof wdraża szereg inicjatyw mających na celu zniwelowanie wpływu działalności firmy na środowisko naturalne.  Zaktualizowano szczegółową analizę śladu węglowego wyrobów i zaprezentowano zobowiązania związane ze zrównoważonym rozwojem. Wśród wielu ambicji środowiskowych firmy jest podążanie w kierunku osiągnięcia neutralności klimatycznej. Aluprof od kilkudziesięciu lat tworzy innowacyjne rozwiązania w obszarze konstrukcji aluminiowych projektowanych z myślą o budownictwie zrównoważonym. Aluminiowe systemy firmy są wykorzystywane w najbardziej prestiżowych projektach na całym świecie, których przyjazność dla środowiska wyrażona jest poprzez certyfikaty zielonego budownictwa: BREEAM, LEED, DGNB czy Well. Przykładem tego na rodzimym rynku są takie obiekty jak warszawska Mennica Legacy Tower czy Concordia Design we Wrocławiu.

Aluprof założył do 2025 roku wzrost udziału rozwiązań firmy w obiektach z certyfikatami BREEAM czy LEED o 20% i redukcję śladu węglowego o 15%. W przypadku Aluprof wyliczona emisja dwutlenku węgla w przeliczeniu na tonę wyrobów osiąga bardzo niski parametr: 2,79 tCO2e dla wlewków niskoemisyjnych produkowanych w zakładach w Kętach z linii LOW CARBON KĘTY. Dla porównania produkcja 1 tony aluminium pierwotnego na świecie wiąże się średnio z emisją 16,7 tCO2e, czyli jest prawie sześciokrotnie wyższa. Niską emisyjność udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu nowoczesnego parku maszynowego w procesie wytwórczym oraz dużej zawartości surowców wtórnych – recyklingowanego złomu aluminium na średnim poziomie 65%.

W ramach ogłoszonej strategii, Aluprof będzie kontynuował działania promujące ideę zrównoważonego rozwoju. Wśród wielu zobowiązań firmy szczególnie wyróżnione są cele środowiskowe i społeczne – certyfikacja Cradle to Cradle i dalsze doskonalenie procesów produkcyjnych (w ramach systemu zarządzania środowiskowego ISO 14001).

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej