To oni zbudują drugą część drogi do elektrowni jądrowej na Pomorzu. GDDKiA wybrała wykonawców

2025-07-07 13:16

Druga umowa na budowę drugiego odcinka drogi do elektrowni jądrowej na Pomorzu podpisana. GDDKiA poinformowała o sfinalizowaniu umowy na odcinek od drogi wojewódzkiej nr 213 do węzła Łęczyce na S6. Chodzi o drogę do planowanej elektrowni „Lubiatowo-Kopalino” w gminie Choczewo.

Budowa drogi ekspresowej S6 na Pomorzu

i

Autor: GDDKiA

Spis treści

  1. Budowa drogi do elektrowni jądrowej w Polsce
  2. Jest wykonawca drugiej części strategicznej drogi
  3. Jak ma wyglądać droga do elektrowni jądrowej „Lubiatowo-Kopalino”?
  4. To jedna ze strategicznych dróg w Polsce

Budowa drogi do elektrowni jądrowej w Polsce

Jak już informowaliśmy przed kilkoma miesiącami, pierwszy fragment drogi krajowej do Elektrowni Jądrowej w gminie Choczewo ma już wykonawcę od kwietnia. Walka o ten kontrakt była zacięta. Oferty złożyło 13 firm. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad za zwycięzcę przetargu – uznała konsorcjum firm Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal i Mosty Łódź. Konsorcjum zaprojektuje i wybuduje drogę za 177,9 mln zł. Najdroższa z ofert opiewała tymczasem na ponad 251 mln zł.  Droga ma być wybudowana do 2028 roku.

Jest wykonawca drugiej części strategicznej drogi

Tymczasem kilka dni temu podpisano umowę na budowę drugiej części drogi do planowanej elektrowni jądrowej na Pomorzu. Chodzi o odcinek DW213 – węzeł Łęczyce na drodze ekspresowej S6. Ma on być realizowany w systemie Projektuj i buduj. To oznacza, że wykonawca najpierw wykona dokumentację projektową, potem uzyska decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a następnie dopiero rozpocznie prace w terenie. Ich zakończenie planowane jest w II kwartale 2029 r.

Wykonawcą tego odcinka zostało konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones. Wartość umowy wynosi prawie 200 mln zł.

Mapa - droga do elektrowni jądrowej

i

Autor: GDDKiA Link: Powiększ mapę

Jak ma wyglądać droga do elektrowni jądrowej „Lubiatowo-Kopalino”?

Inwestycję, czyli budowę drogi o długości około 26 km podzielono na dwie części:

  • od Lubiatowa do drogi wojewódzkiej nr 213 (ok. 11 km
  • oraz od DW213 do węzła Łęczyce na S6 (ok. 15 km).

Jak informuje GDDKiA, dodatkowo, w ramach obecnie powstającej S6 Leśnice - Bożepole Wielkie, wykonany zostanie łącznik między drogą powiatową w Łęczycach a drogą ekspresową S6, który skomunikuje nową drogę krajową z węzłem Łęczyce.

Będzie to droga jednojezdniowa, posiadająca po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Trasa zostanie wybudowana w klasie GP (główna ruchu przyspieszonego). Która jest projektowana po nowym śladzie i będzie łączyć S6 z elektrownią.

MuratorPlus: Most kratownicowy we Włocławku

To jedna ze strategicznych dróg w Polsce

Droga krajowa do elektrowni jądrowej „Lubiatowo-Kopalino” została ujęta w uchwale Rady Ministrów w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program wspierania inwestycji infrastrukturalnych w związku z realizacją kluczowych inwestycji w zakresie strategicznej infrastruktury energetycznej, w tym elektrowni jądrowej, w województwie pomorskim”.

Murowane starcie
Technologia budowy - beton komórkowy czy ceramika. MUROWANE STARCIE
Murator Plus Google News