Północna wylotówka z Warszawy (S7) ma już wykonawcę. To polsko-kazachsko-tureckie konsorcjum

2023-11-21 10:21
Obecna DK7, wylotówka z Warszawy stanie się S7
Autor: GDDKiA Obecna DK7, wylotówka z Warszawy stanie się S7

Północna wylotówka z Warszawy będzie miała o jeden pas więcej i standard drogi ekspresowej. GDDKiA właśnie podpisała umowę z wykonawcą nowego, 9-kilometrowego odcinka rogi ekspresowej S7. Jest na co czekać.

Spis treści

  1. DK7 do parametrów drogi ekspresowej S7 przebuduje polsko-kazachsko-tureckie konsorcjum
  2. Kiedy północna wylotówka z Warszawy do Gdańska będzie ekspresowa?
  3. S7 od północy ma 275 km i kolejne odcinki w budowie
  4. S7 na południe od Warszawy - 250 km i dwa odcinki w budowie

DK7 do parametrów drogi ekspresowej S7 przebuduje polsko-kazachsko-tureckie konsorcjum

To ważny odcinek dla kierowców jadących S7 w kierunku Olsztyna i Gdańska. Dzięki nowej inwestycji obecna droga krajowa nr 7 zmieni się w drogę ekspresową S7.

Wyjazd z Warszawy i wjazd do niej od północy będzie bardziej komfortowy, bo nowa ekspresówka będzie miała na odcinku około 9 kilometrów po trzy, a nie dwa, jak dotąd, pasy ruchu w obu kierunkach.

Powstaną trzy nowe węzły: Czosnów, Palmiry i Sadowa i drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała właśnie o podpisaniu umowy na realizację tej inwestycji z wykonawcą. Zostało nim polsko-kazachsko -tureckie konsorcjum firm: Fabe Polska (lider konsorcjum), SP Sine Midas Stroy Kazachstan oraz Yörük Yapi İnşaat Turcja.

Frustracja kierowców nie ma końca! Przebudowa utrudnia życie mieszkańcom. Tak się jeździ Trasą Łazienkowską!

Kiedy północna wylotówka z Warszawy do Gdańska będzie ekspresowa?

Inwestycja zostanie zrealizowana w systemie projektuj i buduj, a to oznacza, ze przez pierwszy rok najprawdopodobniej będą trwały jedynie prace projektowe. Potem w ciągu następnych dwóch lat drogowcy przejmą plac budowy.

Jak twierdzą przedstawiciele GDDKiA, przy sprawnym przebiegu procesu projektowania (uzyskiwania niezbędnych uzgodnień i decyzji), jak i realizacji kierowcy z nowej trasy będą mogli skorzystać wiosną 2027 r.Wartość zadania wynosi około 536 mln zł, a czas realizacji to 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (od 16 grudnia do 15 marca).  

DK 7 na wylocie z Warszawy zmieni się w S7
Autor: GDDKiA DK 7 na wylocie z Warszawy zmieni się w ekspresową S7 Link: Powiększ mapę

S7 od północy ma 275 km i kolejne odcinki w budowie

Obecnie kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska. Z dalszych 57 km trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk – Czosnów. Ten 35-kilometrowy fragment S7 zostanie udostępniony w 2025 r.

Natomiast w październiku 2023 r. ogłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie ostatniego odcinka północnego wlotu do stolicy, ok. 12,9 km nowego przebiegu drogi ekspresowej, pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej (S8) w Warszawie – informuje GDDKiA.

Czytaj też: Przebudują DK7 w ekspresową S7. Powstaną tunele na Bemowie i Bielanach

S7 na południe od Warszawy - 250 km i dwa odcinki w budowie

Jadąc od Warszawy na południe, wraz z oddaniem w tym roku odcinków Lesznowola – Tarczyn oraz Moczydło - Miechów kierowcy mają do dyspozycji blisko 250 km dwujezdniowej trasy od węzła Warszawa Lotnisko do Miechowa w woj. małopolskim.  W budowie są kolejne dwa odcinki, Miechów – Szczepanowice (5,3 km), a także Widoma – Kraków Nowa Huta (18,3 km). Kierowcy korzystają już z położonego pomiędzy nimi 13-kilometrowego odcinka Szczepanowice – Widoma oraz blisko siedmiokilometrowego fragmentu od Nowej Huty do węzła Kraków Bieżanów na skrzyżowaniu z autostradą A4.

W ekspresowym tempie całą, ponad 290-kilometrową trasę z Warszawy do Krakowa i północnej obwodnicy miasta w ciągu S52 przejedziemy przed końcem 2024 r.  W drodze na południe od Krakowa jest już ponad 31 km drogi ekspresowej od Myślenic do Rabki-Zdroju z tunelem pod górą Luboń Mały. Trwają już prace nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla około 35 km dwujezdniowej drogi od Rabki-Zdroju do Chyżnego i granicy ze Słowacją. 

Czytaj też:

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej