Spis treści
Budują linię kolejową do Łomży
Jak informują Polskie Linie Kolejowe, linia do Łomży jest budowana praktycznie od nowa.
Na trasie Łomża – Śniadowo powstają nowe tory, nowoczesne perony i zaawansowane systemy sterowania ruchem. Najbardziej zaawansowane prace widać na przystankach Konarzyce i Koziki, gdzie wznoszą się już konstrukcje stumetrowych peronów. Będą one wyposażone w elementy małej architektury, energooszczędne oświetlenie LED i czytelne oznakowanie, a także w udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami.
Stacja Łomża po nowemu
Również na stacji w Łomży powstają dwa nowe perony o długości 250 metrów, które obsłużą zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne. Trwają także prace na przejeździe kolejowo-drogowym w ul. Piłsudskiego.
Ciekawostką jest nowy przystanek Śniadowo – Stara Stacja, który powstaje w sąsiedztwie miejscowości Śniadowo, a także budowa kilometrowej łącznicy, która umożliwi pociągom jadącym od strony Łap bezpośredni wjazd do Łomży.
Zakończenie inwestycji ma nastąpić do roku 2029, jednak pierwsze pociągi zaczną tu jeździć jeszcze w trakcie prac – w 2026 roku.
Inwestycję na zlecenie PKP PLK realizuje spółka ZUE.
- Pisaliśmy też: Obwodnica Łomży od dziś cała przejezdna! Koniec tłoczenia się na jednej jezdni - druga nitka S61 gotowa
Z Łomży do Białegostoku w 1 godzinę i 35 minut
Dzięki inwestycji, pociągi między Łomżą a Łapami będą mogły osiągać prędkość od 80 do 120 km/h, a podróż z Łomży do Białegostoku zajmie około 1 godziny i 35 minut.
Całkowity budżet projektu wynosi 367 mln zł brutto. Inwestycja jest realizowana we współpracy z Samorządem Województwa Podlaskiego, który pokrywa 15 proc. kosztów.
Program Kolej+ ma na celu poprawę dostępności komunikacyjnej i eliminację wykluczenia transportowego w wielu regionach Polski.