Polski rynek nieruchomości handlowych 2016. Prognoza na 2017

2016-12-30 16:51
Centrum handlowe Aleja Bielany
Autor: materiał prasowy Centrum handlowe Aleja Bielany we Wrocławiu

Jak się miewał polski rynek nieruchomości handlowych w 2016 roku? Z podsumowania przygotowanego przez Jones Lang LaSalle (JLL) wynika, że całkiem dobrze. W 2016 roku na rynek polski trafiło ponad 336 000 m² nowych powierzchni handlowych. Chodzi wyłącznie o centra. Wzrosła też liczba najemców, pojawiło się dużo nowych marek.

Łącznie w 2016 roku do użytku oddano ponad 463 000 m² powierzchni handlowej, z czego ponad 336 000 m² to centra handlowe, 28 000 m² – parki handlowe, 94 000 m² – wolno stojące obiekty wielkopowierzchniowe, a 5300 m² – centra wyprzedażowe.

Do największych z nich, oddanych do użytkowania w 2016 roku, należy Posnania w Poznaniu (99 000 m²), Metropolia w Gdańsku (34 300 m²), Galeria Navigator w Mielcu (25 400 m²), Galeria Wołomin w Wołominie (25 000 m²) i Galeria Glogovia w Głogowie (21 000 m²).

W 2017 roku także czekamy na otwarcie nowych centrów handlowych. Należą do nich: Galeria Północna (64 000 m²) w Warszawie, Wroclavia (64 000 m²) w stolicy województwa dolnośląskiego, Forum Gdańsk (62 000 m²) w Trójmieście, Galeria Libero (42 000 m²) w Katowicach i Serenada (41 300 m²) w Krakowie.

Firma doradcza JLL przewiduje, że w 2017 roku na rynek może trafić prawie 400 000 m² nowoczesnej powierzchni handlowej.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej