Autostrada A4. Budimex i Strabag oddają do użytku kolejny odcinek autostrady

2014-10-30 14:26
Autostrady w Polsce: autostrada A4 od węzła Jarosław Wschód w kierunku Przemyśla
Autor: Budimex Budowa autostrady A4 od węzła Jarosław Wschód w kierunku Przemyśla

Konsorcjium firm Budimex i Heilit+Woerner (grupa Strabag) zakończyło budowę prawie 35-kilometrowego odcinka autostrady A4 od węzła Krzyż do węzła Dębica.

Od dziś (30 października 2014 roku) kierowcy mogą pojechać autostradą A4 na odcinku Krzyż (Tarnów) do Dębicy. Inwestycja kosztowała GDDKiA 798 mln złotych netto. 35 km autostrady wybudowało konsorcjium Budimex i Heilit+Woerner (z grupy Strabag).

Do zadań wykonawcy należało również wybudowanie dwóch węzłów, przebudowa i budowa dróg poprzecznych i dojazdowych, budowa wiaduktów i mostów autostradowych, przejść dla pieszych i przepustów, MOPów i estakady nad Wisłoką.

Otwarty odcinek autostrady A4 włącza przede wszystkim Rzeszów do sieci autostrad i dróg ekspresowych w Polsce, a także łączy wszystkie miasta wojewódzkie południowej Polski.

Prace na autostradzie A4 prowadzone przez Budiemx i Heilit+Woerner trwały 16 miesięcy, od maja 2013 roku.

Wcześniej GDDKiA miało podpisaną na ten odcinek A4 umowę z konsorcjum: irlandzkie SIAC Construction (lider), PBG i dwie spółki zależne - Hydrobudowa Polska i Aprivia. Konsorcjium miało zakończyć pracy związane z budową autostrady w lipcu 2012 roku, zamiast tego umowa została zerwana i do dnia dzisiejszego trwa spór o winę. Należy dodać, że PBG w tej chwili znajduje się w upadłości układowej, a Hydrobudowa i Aprivia w likwidacyjnej.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej