Od dziś (30 października 2014 roku) kierowcy mogą pojechać autostradą A4 na odcinku Krzyż (Tarnów) do Dębicy. Inwestycja kosztowała GDDKiA 798 mln złotych netto. 35 km autostrady wybudowało konsorcjium Budimex i Heilit+Woerner (z grupy Strabag).
Do zadań wykonawcy należało również wybudowanie dwóch węzłów, przebudowa i budowa dróg poprzecznych i dojazdowych, budowa wiaduktów i mostów autostradowych, przejść dla pieszych i przepustów, MOPów i estakady nad Wisłoką.
Otwarty odcinek autostrady A4 włącza przede wszystkim Rzeszów do sieci autostrad i dróg ekspresowych w Polsce, a także łączy wszystkie miasta wojewódzkie południowej Polski.
Prace na autostradzie A4 prowadzone przez Budiemx i Heilit+Woerner trwały 16 miesięcy, od maja 2013 roku.
Wcześniej GDDKiA miało podpisaną na ten odcinek A4 umowę z konsorcjum: irlandzkie SIAC Construction (lider), PBG i dwie spółki zależne - Hydrobudowa Polska i Aprivia. Konsorcjium miało zakończyć pracy związane z budową autostrady w lipcu 2012 roku, zamiast tego umowa została zerwana i do dnia dzisiejszego trwa spór o winę. Należy dodać, że PBG w tej chwili znajduje się w upadłości układowej, a Hydrobudowa i Aprivia w likwidacyjnej.