Warszawa: droga ekspresowa S8 przejezdna

2011-01-19 19:00
Droga ekspresowa S8 Konotopa – al. Prymasa Tysiąclecia
Autor: UM Warszawa

Droga ekspresowa S8 Konotopa – al. Prymasa Tysiąclecia została 19 stycznia 2011 r. oddana do użytku. Trasą można jeździć pomiędzy al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Połczyńską i jej przedłużeniem – ul. Poznańską (w Ożarowie Mazowieckim).

Droga ekspresowa S8 Konotopa – al. Prymasa Tysiąclecia
Autor: UM Warszawa
Droga ekspresowa S8 Konotopa – al. Prymasa Tysiąclecia
Autor: UM Warszawa

Droga ekspresowa S8 (wybudowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad) o długości ok. 10,4 km połączy al. Armii Krajowej z węzłem budowanej autostrady A2 w Konotopie. Sam węzeł zostanie wybudowany razem z odcinkiem autostrady A2 Stryków – Konotopa, dlatego na razie kierowcy mogą korzystać z odcinka trasy S8 od ul. Poznańskiej w Ożarowie Mazowieckim(czyli przedłużenia ul. Połczyńskiej) do al. Armii Krajowej. Trasa ma obecnie trzy węzły komunikacyjne: węzeł Prymasa Tysiąclecia z al. Armii Krajowej i al. Prymasa Tysiąclecia, węzeł Warszawa-Bemowo z ul. Górczewską i Lazurową, węzeł Warszawa-Zachód z ul. Połczyńską i Poznańską i na nich możliwy jest wjazd i wyjazd na „ekspresówkę” w każdej relacji.

Zobacz koniecznie: Droga S8 (Konotopa - Warszawa): ile jest asfaltu w asfalcie?

Nowa droga powinna usprawnić dojazd do północnych rejonów miasta, ponieważ kierowcy jadący z zachodu mogą nią ominąć ul. Połczyńską, Wolską, Prymasa Tysiąclecia. Trasa ma dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Bemowski odcinek S8 jest częścią warszawskiej obwodnicy i w przyszłości połączy się z drugim fragmentem „ósemki” czyli przebudowywaną obecnie Trasą Toruńską oraz autostradą A2 i Południową Obwodnicą Warszawy (także w budowie).

Zobacz koniecznie: Droga S8 (Salomea – węzeł Opacz w Warszawie): otwarcie zgodnie z planem

Prace S8 objęły także budowę obiektów inżynierskich – nowych wiaduktów w ciągu ulic: Sochaczewskiej, Szeligowskiej, Powstańców Śląskich, Radiowej i Księcia Janusza, tuneli, przejazdów pod drogami, kładek rowerowo-pieszych, odwodnienia i oświetlenia drogi, przebudowę bocznicy kolejowej do Huty, a także przebudowę kolidujących sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, teletechnicznych i elektroenergetycznych.

Warto także zwrócić uwagę, że połączenia S8 z drogami miejskimi są przygotowane do włączenia w nie poszerzonych ulic Górczewskiej (w tym roku) i Lazurowej (planowanej do realizacji po 2014 r.). Natomiast w ciągu ul. Powstańców Śląskich wybudowane zostały trzy nowe wiadukty w miejsce jednego – zlikwidowane w ten sposób zostało wąskie gardło i teraz ulica ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Trzeci wiadukt czeka na linię tramwajową od ul. Górczewskiej do ul. Radiowej, którą Tramwaje Warszawskie wybudują w tym roku. A „przy okazji” TW budują także drugi tor na trasie tramwajowej na Boernerowo. Te tramwajowe inwestycje znacznie poprawią komunikację miejską na Bemowie.

Wykonawcą prac na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, związanych z budową trasy ekspresowej S8 w Warszawie, było konsorcjum firm: Budimex S.A., Strabag Sp. z o.o., Mostostal Warszawa S.A. i Warbud S.A. Roboty kosztowały ponad 2,2 mld zł.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany