Warszawa: droga ekspresowa S8 przejezdna

2011-01-19 19:00
Droga ekspresowa S8 Konotopa – al. Prymasa Tysiąclecia
Autor: UM Warszawa

Droga ekspresowa S8 Konotopa – al. Prymasa Tysiąclecia została 19 stycznia 2011 r. oddana do użytku. Trasą można jeździć pomiędzy al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Połczyńską i jej przedłużeniem – ul. Poznańską (w Ożarowie Mazowieckim).

Droga ekspresowa S8 Konotopa – al. Prymasa Tysiąclecia
Autor: UM Warszawa
Droga ekspresowa S8 Konotopa – al. Prymasa Tysiąclecia
Autor: UM Warszawa

Droga ekspresowa S8 (wybudowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad) o długości ok. 10,4 km połączy al. Armii Krajowej z węzłem budowanej autostrady A2 w Konotopie. Sam węzeł zostanie wybudowany razem z odcinkiem autostrady A2 Stryków – Konotopa, dlatego na razie kierowcy mogą korzystać z odcinka trasy S8 od ul. Poznańskiej w Ożarowie Mazowieckim(czyli przedłużenia ul. Połczyńskiej) do al. Armii Krajowej. Trasa ma obecnie trzy węzły komunikacyjne: węzeł Prymasa Tysiąclecia z al. Armii Krajowej i al. Prymasa Tysiąclecia, węzeł Warszawa-Bemowo z ul. Górczewską i Lazurową, węzeł Warszawa-Zachód z ul. Połczyńską i Poznańską i na nich możliwy jest wjazd i wyjazd na „ekspresówkę” w każdej relacji.

Zobacz koniecznie: Droga S8 (Konotopa - Warszawa): ile jest asfaltu w asfalcie?

Nowa droga powinna usprawnić dojazd do północnych rejonów miasta, ponieważ kierowcy jadący z zachodu mogą nią ominąć ul. Połczyńską, Wolską, Prymasa Tysiąclecia. Trasa ma dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Bemowski odcinek S8 jest częścią warszawskiej obwodnicy i w przyszłości połączy się z drugim fragmentem „ósemki” czyli przebudowywaną obecnie Trasą Toruńską oraz autostradą A2 i Południową Obwodnicą Warszawy (także w budowie).

Zobacz koniecznie: Droga S8 (Salomea – węzeł Opacz w Warszawie): otwarcie zgodnie z planem

Prace S8 objęły także budowę obiektów inżynierskich – nowych wiaduktów w ciągu ulic: Sochaczewskiej, Szeligowskiej, Powstańców Śląskich, Radiowej i Księcia Janusza, tuneli, przejazdów pod drogami, kładek rowerowo-pieszych, odwodnienia i oświetlenia drogi, przebudowę bocznicy kolejowej do Huty, a także przebudowę kolidujących sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, teletechnicznych i elektroenergetycznych.

Warto także zwrócić uwagę, że połączenia S8 z drogami miejskimi są przygotowane do włączenia w nie poszerzonych ulic Górczewskiej (w tym roku) i Lazurowej (planowanej do realizacji po 2014 r.). Natomiast w ciągu ul. Powstańców Śląskich wybudowane zostały trzy nowe wiadukty w miejsce jednego – zlikwidowane w ten sposób zostało wąskie gardło i teraz ulica ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Trzeci wiadukt czeka na linię tramwajową od ul. Górczewskiej do ul. Radiowej, którą Tramwaje Warszawskie wybudują w tym roku. A „przy okazji” TW budują także drugi tor na trasie tramwajowej na Boernerowo. Te tramwajowe inwestycje znacznie poprawią komunikację miejską na Bemowie.

Wykonawcą prac na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, związanych z budową trasy ekspresowej S8 w Warszawie, było konsorcjum firm: Budimex S.A., Strabag Sp. z o.o., Mostostal Warszawa S.A. i Warbud S.A. Roboty kosztowały ponad 2,2 mld zł.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej