Szczeliny na A1 i A2. Pierwsze analizy GDDKiA. Są kolejne plany naprawcze
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podaje pierwsze analizy spękań na A1 i A2. Kolejni wykonawcy autostrad składają propozycje naprawy szczelin.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) 6 marca ogłosiła, że zidentyfikowane jak dotąd szczeliny na autostradzie A1 i A2 wystąpiły w spoinach technologicznych, na działkach roboczych, powstały w wyniku uchybień i złego prowadzenia robót przez wykonawców. Pęknięcia pojawiły się, m.in. w wyniku innych uszkodzeń mechanicznych przez wykonawców.
Szczeliny na A1 i A2 - więcej >>
Szczeliny. Analiza GDDKiA
Przeprowadzone wstępne analizy wykazały, że szczeliny są rozszczelnieniami dwóch przylegających do siebie działek roboczych i nie są typowymi pęknięciami. Budulec, z którego została ułożona warstwa nie jest rozerwany, a rozsunięty. GDDKiA czeka aż wszyscy wykonawcy autostrady A1, A2 i A4 złożą plan naprawczy. Przypomnijmy, że jak dotąd plan naprawczy przedstawiły firmy: dwóch wykonawców A1: SRB CIVIL Engineering (wykonawca odcinka Kowal – Sójki) i Sando Budownictwo Polska (wykonawca odcinka Kotliska – Piątek), DSS (Dolnosląskie Surowce Skalne) budująca odcinek C na A2 oraz budujący odcinek E autostrady A2 Budimex, który według GDDKiA złożył program naprawy 7 marca (rzecznik prasowy Budimexu oznajmił, że firma złożyła plan naprawczy w pierwszym terminie, czyli przed 4 marca). Więcej >>
Złożona przez DSS propozycja naprawy spękań została już sprawdzona przez GDDKiA. Plan spełnia wymagania kontraktowe i tym samym wykonawca potwierdził utrzymanie gwarancji na nawierzchnię.
GDDKiA poda końcowy wynik przyczyn powstania spękań, po wykonaniu wszystkich badań mieszanek mineralno - asfaltowych w miejscach szczelin (zawartość asfaltu, uziarnienie, zawartość wolnych przestrzeni i połączenie międzywarstwowe). Wszystkie badania jakościowe, zarówno planowych jak i doraźnych Generalna Dyrekcja przedstawi do 20 marca.