Pfleiderer Polska już nie istnieje. Teraz jest Woodeco. Rebranding potrwa do końca roku
Autor: Dorota Niećko
Pfleiderer w Wieruszowie. Otwarcie nowej wieży recyklingowej w fabryce
Działająca od 1974 roku firma ma nowych właścicieli, którzy od razy zapowiedzieli rebranding. I tak od lipca 2024 firma Pfleiderer nazywa się Woodeco. Rebranding marki podzielono na dwa etapy. Pierwszy obejmuje zmianę nazwy marki na Woodeco i zmianę nazwy sieci dystrybucji na Woodeco Partner. Drugi to zmiana ekspozycji produktowej w punktach sprzedaży.
Spis treści
- Nowi właściciele: Bogdan i Elżbieta Kaczmarek oraz dla Innova Capital
- Jak doszło do zmiany nazwy Pfleiderer na Woodeco?
- Dwa etapy zmian
- Woodeco - wcześniej Pfleiderer Polska. Co to za firma?
- Zakład w Wieruszowie. Zdjęcia
Pfleiderer ma nową nazwę. Marka jednego z największych producentów płyt drewnopochodnych w Polsce nazywa się od lipca 2024 Woodeco. Rebranding był zapowiadany już wiosną, kiedy to w Wieruszowie nowi właściciele uroczyście otwierali nową wieżę do sortowania. Zmieniła się nazwa oraz logo firmy Pfleiderer.
Nowi właściciele: Bogdan i Elżbieta Kaczmarek oraz dla Innova Capital
Jak informuje producent płyt meblowych: Rok 2024 to czas ogromnych zmian w firmie Pfleiderer. Wiosną producent oficjalnie poinformował o sprzedaży całości polskich udziałów Pfleiderer Polska spółce Breticontic Investments Sp. z o.o., którą reprezentują Bogdan i Elżbieta Kaczmarek oraz dla Innova Capital. Po przejęciu rozpoczęto prace nad rebrandingiem marki.
- Widzimy więc w tej zmianie duży potencjał, który teraz możemy wykorzystać – mówi Grzegorz Kulesza, Dyrektor Zarządzający Woodeco Sp. z o.o. I dodaje: - Zmiana to poprawa jakości produktów, nowe inwestycje, również w ekologię i gospodarkę cyrkularną. Wprowadzanie nowych produktów i poprawa konkurencyjności cenowej.
Czytaj też
Zmiany w prawie budowlanym 2024
Jak doszło do zmiany nazwy Pfleiderer na Woodeco?
- Budowę marki Woodeco oparliśmy o rezultaty badań jakościowych, o analizę rynku, analizę trendów, jak również warsztaty wewnątrz organizacji - podkreśla Anna Szmurło, Communication Manager. Do wymyślenia nowej nazwy włączyli się też sami pracownicy Pfleiderer. Pomysłów było wiele, a zwycięska okazała się Woodeco, która równoważy słowa związane z ekologią i drewnem.
W Woodeco wykorzystuje się do produkcji płyt drewno pochodzące wyłącznie ze zrównoważonych źródeł, a znaczną część produkcji stanowi również drewno pochodzące z recyklingu.
Rebranding marki to ogromne przedsięwzięcie. - Wierzę jednak, że z tak dobrym zespołem, jakim są pracownicy naszej firmy, zakończy się ona sukcesem – zapewnia Grzegorz Kulesza.
Zanim zdefiniowaliśmy strategię odpytaliśmy naszych klientów, pracowników i innych interesariuszy rynku, jak chcieliby widzieć nową markę i jak jesteśmy postrzegani w tej chwili – dodaje Jakub Wołodko.
Dwa etapy zmian
Pfleiderer podzielił rebranding swojej marki na dwa etapy zmian. Pierwszy etap obejmuje zmianę nazwy marki na Woodeco oraz zmianę nazwy sieci dystrybucji na Woodeco Partner. Drugi etap to zmiana ekspozycji produktowej w punktach sprzedaży.
- Zmiany związane z komunikacją zewnętrzną w zakładach produkcyjnych w Wieruszowie i Grajewie planujemy wdrożyć do połowy sierpnia, natomiast rebranding całej sieci do końca 2024 roku – mówi Łukasz Spólny, Trade Marketing Manager.
Jednocześnie z rebrandingiem marka pracuje nad wdrażaniem bieżących projektów - nowej kolekcji Mood Stories, której oficjalna premiera zaplanowana jest na początek 2025 roku, ale również projekt infokiosków, które będą częścią ekspozycji produktowej. Infokioski będą służyły do prezentacji kolekcji Mood Stories w sposób cyfrowy i interaktywny. Są już stopniowo implementowane w punktach sprzedaży od kwietnia tego roku – mówi Łukasz Spólny.
Woodeco - wcześniej Pfleiderer Polska. Co to za firma?
Zakłady należące do spółki dostarczają swoje produkty od 1974 roku. Siedziba firmy mieści się we Wrocławiu, istnieją też trzy zakłady produkcyjne – dwa w Grajewie i jeden w Wieruszowie w woj. łódzkim. Zatrudniają około 1100 pracowników. Woodeco jest dostawcą rozwiązań w oparciu o materiały drewnopochodne dla przemysłu meblarskiego, branży budowlanej i wykończenia wnętrz. Na polskim rynku produkty firmy są dostępne m.in. w sieci Woodeco Partner, w wybranych sieciach DIY czy w punktach dystrybucji materiałów budowlanych.
Zakład w Wieruszowie. Zdjęcia
Autor: Dorota Niećko
Pfleiderer w Wieruszowie. Otwarcie nowej wieży recyklingowej w fabryce