Terminal pasażerski Międzynarodowego Portu Lotniczego we Wrocławiu

2013-07-31 15:35
Port lotniczy we Wrocławiu
Autor: HOCHTIEF Polska Nowy terminal pasażerski Międzynarodowego Portu Lotniczego we Wrocławiu został uznany najlepszym budynkiem użyteczności publicznej w konkursie ,,Platynowe Wiertło". W realizacji obiektu wykorzystano interesujące rozwiązania architektoniczne i konstrukcyjne

Nowy terminal pasażerski Międzynarodowego Portu Lotniczego we Wrocławiu został oddany do użytku na początku 2012 roku. Po uruchomieniu terminalu przepustowość lotniska we Wrocławiu może wynieść 3,5 mln pasażerów rocznie. Projekt inwestycji przygotowali architekci z pracowni JSK Architekci. W realizacji obiektu wykorzystano interesujące rozwiązania architektoniczne i konstrukcyjne. W przypadku terminalu to konstrukcja – jednoprzestrzenna, całkowicie przeszkolona hala, zadaszona przekryciem o miękkim, ale wyrazistym i dynamicznym kształcie. Konstrukcję stalową budynku terminalu tworzą słupy zbudowane w kształcie śmigieł samolotu.     

Lotnisko we Wrocławiu z nowym terminalem pasażerskim 

Nowy terminal pasażerski we Wrocławiu o całkowitej powierzchni użytkowej 40 814 m kw. został zaprojektowany zgodnie ze standardem „C" według IATA jako hala o trzech kondygnacjach naziemnych i jednej podziemnej. 

Kubatura Portu Lotniczego we Wrocławiu wynosi ponad 328 000 m3. W ramach inwestycji zostały wykonane również tereny utwardzone o powierzchni ponad 60 000 mkw., na które składają się drogi dojazdowe, place i parking z ponad 1000 miejsc postojowych. Najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest nowoczesny system kontroli bagażu. Uzupełnia go system monitoringu, który tworzy ponad 400 kamer i 3 stanowiska kontroli wyposażone w 24 monitory 36-calowe.

Generalnym wykonawcą inwestycji we Wrocławiu była firma HOCHTIEF Polska. Prace rozpoczęły się we wrześniu 2009 roku, a zakończyły w lutym 2012. Wartość projektu wyniosła ponad 300 mln złotych brutto.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej