Nowy most nad Pisą i przebudowa dróg w Piszu

2009-06-26 17:47
Przebudowa dróg w Piszu
Autor: brak danych

Zakończył się I etap budowy nowego przebiegu dróg krajowych 58 i 63 w Piszu. Trwał od czerwca 2007 roku i kosztował 62 mln zł. Wykonawcą inwestycji było konsorcjum firm DROMO Ostróda i Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Pisza. Po wybudowaniu nowych połączeń, stare drogi będą administrowane przez lokalny samorząd.

Zakres prac objął:

  • Przebudowę skrzyżowania ulic Klementowskiego-Kwiatowa na małe rondo
  • Przebudowę istniejącego odcinka ul. Kwiatowej od ul. Klemetowskiego do ul. Rybackiej wraz z korektą skrzyżowania z ul. Lipową
  • Przebudowę ul. Rybackiej wraz z budową nowego odcinka wzdłuż ulicy Kwiatowej
  • Budowę nowego odcinka ul. Kwiatowej na dojeździe do mostu nad Pisą
  • Budowę mostu nad Pisą
  • Budowę nowego odcinka drogi krajowej nr 63 od mostu do skrzyżowania ulic Warszawska-Czerniewskiego  wraz z przebudową skrzyżowania na małe rondo
  • Przebudowę ul. Warszawskiej na odcinku ok. 2 km
  • Budowę chodników, ścieżek, ciągów pieszo-rowerowych
  • Budowę zatok autobusowych


Dane techniczne:

  •   Długość całej przebudowy 2,84 km, w tym:
  • od skrzyżowania ulic Klementowskiego i Kwiatowej do skrzyżowania ulic Czerniewskiego i Warszawskiej  - 1,20 km
  • od skrzyżowania ulic Czerniewskiego i Warszawskiej do końca przebudowy  - 1,64 km
  • nowo wybudowany odcinek - 0,8 km 

Ronda:

  • Szerokość jezdni  - 6,5 m
  • Promień zewnętrzny ronda  - 20,0m
  • Szerokość pierścienia najazdowego - 1,5m

Most:

  • 3 przęsła: 29,0 m+39,0 m+29,0 m
  • Długość całkowita obiektu - 98,10 m (w tym 10 cm dylatacji)
  • Szerokość całkowita obiektu - 17,24 m
  • Szerokość jezdni - 7 m (2x3,5 m)
  • Ustawiony na 2 filarach; słupy żelbetowe, monolityczne o przekroju rombu, każdy filar na 12 palach o średnicy 1200 mm i długości 17 m
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej