W Kamieniu powstanie nowy most na Wiśle

2012-10-02 12:35
Most na Wiśle
Autor: Firma Gotowski Most na Wiśle, łączący Mazowsze z Lubelszczyzną będzie miał 1000 m długości

Rozpoczyna się budowa nowego mostu na Wiśle, który połączy Mazowsze z Lubelszczyzną. Inwestycję zrealizuje konsorcjum firm, na czele którego stoi Energopol Szczecin, a partnerami są spółki Gotowski BKiP i Mostmar. Nowy most na Wiśle będzie miał kilometr długości, blisko 20 m szerokości i 10 przęseł. Inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie.

Nowy most na Wiśle powstanie pomiędzy miejscowościami Kamień na Lubelszczyźnie i Solcem nad Wisłą na Mazowszu, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 747, która łączy drogi krajowe nr 19 w woj. lubelskim i nr 9 w woj. mazowieckim. Obecnie kierowcy jeżdżacy tą drogą korzystają z przeprawy promowej. Istniejące najbliższe mosty w Puławach i Annopolu dzieli 75 kilometrów. Przetarg na budowę nowego mostu w Kamieniu został ogłoszony w marcu. Wygrało konsorcjum firm: Energopol Szczecin SA, Gotowski i Mostmar SA.

Most w Kamieniu. Nowy most na Wiśle połączy Lubelszczyznę z Mazowszem

Nowy most łączący Mazowsze z Lubelszczyzną będzie miał 1026 metrów długości i blisko 20 metrów szerokości, konstrukcja będzie się składała z 10 przęseł. Dwa szczytowe przęsła będą liczyły 80 metrów, a osiem przęseł w środku konstrukcji będzie miała długość 108 metrów. Na moście zmieszczą się 2 pasy ruchu o szerokości 3,5 metra, 2 pasy awaryjne o szerokości 2,5 metra, ścieżka rowerowa o szerokości 4 metrów i 1,5-metrowy chodnik.  

- Most będzie konstrukcją stalową (skrzyniową) z żelbetową płytą współpracującą. Elementy stalowe powstaną w naszym zakładzie konstrukcji stalowych w Bydgoszczy. Dużym wyzwaniem będzie więc nie tylko montaż kolejnych przęseł, ale także transport niezbędnych części i materiałów na plac budowy – mówi dyrektor ds. realizacji kontraktów w firmie Gotowski, Paweł Pietraszak.

Wraz z mostem powstaną również drogi dojazdowe do wałów przeciwpowodziowych, zatoka autobusowa, punkt do ważenia i kontroli pojazdów, stacje meteorologiczne wraz z tablicami zmiennej treści, przepusty dla zwierząt, ekrany akustyczne. Prace rozpoczną się od robót palowych. Zgodnie z umową inwestycja zakończy się do grudnia 2014 roku. Kontrakt jest warty 209 mln zł.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej