Krakowskie Przedmieście w Warszawie – trwa remont nawierzchni. Do kiedy utrudnienia na Trakcie Królewskim?

2024-07-23 13:53

Rozpoczęty w czerwcu remont Krakowskiego Przedmieścia w Warszawie potrwa jeszcze kilka miesięcy. Jak podaje Zarząd Dróg Miejskich, do wykonania jest wymiana i wzmacnianie nawierzchni części Traktu Królewskiego. Na utrudnienia muszą przygotować się przede wszystkim użytkownicy komunikacji miejskiej oraz kierowcy.

Spis treści

  1. Krakowskie Przedmieście w Warszawie. Remont nawierzchni od 21 czerwca 2024 r.
  2. Będzie bruk na betonowej podbudowie jak na ul. Miodowej
  3. Utrudnienia na Trakcie Królewskim od 21 czerwca. Gdzie największe?
Szkoła Budowania: Instalacja grzewcza

Krakowskie Przedmieście w Warszawie. Remont nawierzchni od 21 czerwca 2024 r.

Na początku marca 2024 r. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie ogłosił, że Krakowskie Przedmieście doczeka się wkrótce remontu nawierzchni. Nie obejmą one jednak całej długości ulicy – będą się toczyć na odcinku między ul. Miodową a Królewską. Prace remontowe rozpoczęły się 21 czerwca 2024 r., a dokładniej w nocy z 21 na 22 czerwca, kiedy to zaplanowano pierwsze zmiany w organizacji ruchu. Prace potrwają 8 miesięcy od dnia zawarcia umowy z wykonawcą, czyli od końca kwietnia 2024 r. Powinny zatem zakończyć się jeszcze w grudniu tego roku.

– Po remoncie znikną nierówności i wykruszenia nawierzchni. Przede wszystkim jednak ciężkie pojazdy, zwłaszcza autobusy, nie będą już tak niszczyć reprezentatywnej ulicy Warszawy. Podczas wymiany jej nawierzchni Zarząd Dróg Miejskich wykorzysta doświadczenie zdobyte przy remoncie ul. Miodowej – podkreśla ZDM.

Przetarg na wybór wykonawcy prac miasto ogłosiło w lutym 2024 r., zaś rozstrzygnęło w marcu. Zwyciężyła firma Balzola, która wykona zaplanowane prace za 8,6 mln zł. To o ok. 3 mln zł mniej, niż było gotowe zapłacić za ten remont miasto.

Będzie bruk na betonowej podbudowie jak na ul. Miodowej

ZDM zamierza zastosować na Krakowskim Przedmieściu rozwiązanie, które kilka lat temu sprawdziło się w trakcie remontu ul. Miodowej oraz w czasie wymiany nawierzchni na innych odcinkach Traktu Królewskiego. Ma to zagwarantować trwałość nowej nawierzchni, zwłaszcza w obliczu dużego ruchu autobusowego w tym miejscu.

– Bruk został ułożony na betonowej podbudowie i połączony spoiwem na bazie żywicy epoksydowej – przypomina ZDM. – Taka sama technologia wykorzystana została, w 2019 roku, na Krakowskim Przedmieściu i fragmencie Nowego Światu (od ul. Świętokrzyskiej do ul. Królewskiej). Całość została ponadto zabezpieczona cementową zaprawą betonową.

Krakowskie Przedmieście w Warszawie przed remontem nawierzchni
Autor: UM Warszawa Krakowskie Przedmieście w Warszawie przed remontem nawierzchni

Utrudnienia na Trakcie Królewskim od 21 czerwca. Gdzie największe?

Odcinek Krakowskiego Przedmieścia między ul. Królewską a Miodową dziś jest jednym z bardziej ruchliwych miejsc w Warszawie – kursuje tędy m.in. wiele autobusów komunikacji miejskiej. Osoby podróżujące tym odcinkiem Traktu Królewskiego muszą się jednak przygotować na zmiany.

Stolicę czeka kilka miesięcy utrudnień w centrum miasta. Jak podaje ZDM, najbardziej intensywne prace zaplanowano na okres wakacji 2024, żeby utrudnienia były mniej uciążliwe dla mieszkańców i turystów. Ostatecznie prace na Krakowskim Przedmieściu rozpoczęły się 21 czerwca 2024 r. Miasto informuje o następujących utrudnieniach:

– Drogowcy ustawią zakazy wjazdu za skrzyżowaniem z ulicą Senatorską i z ulicą Królewską. Skrzyżowania pozostaną przejezdne – podaje Urząd Miasta. – Ulice: Kozia, Trębacka, Ossolińskich, Karowa i Bednarska nie będą miały połączenia z remontowanym odcinkiem Krakowskiego Przedmieścia. Na Koziej i Bednarskiej zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy oraz zakaz parkowania. Dojazd do Koziej będzie od strony ulicy Trębackiej, a do Hotelu Bristol – ulicą Karową.

Co więcej, przez okres remontu autobusy miejskie do końca wakacji kursują inaczej niż zwykle. Chodzi o autobusy linii: 116, 128, 175, 178, 180, 503, E-2 i nocnej N44. Nowe trasy można sprawdzić na stronie wtp.pl. Jeśli chodzi o pieszych, to chodniki wzdłuż trasy remontu pozostaną przez cały czas dostępne.

Warto przypomnieć, że Krakowskie Przedmieście w Warszawie to ulica nietypowa pod względem organizacji ruchu – latem i jesienią w weekendy odcinek między ul. Świętokrzyską a Miodową zmienia się w deptak, co oznacza, że zostaje zamknięty dla ruchu pojazdów. Ten zwyczaj został jednak zawieszony na czas trwania remontu, a zatem deptaka nie będzie.

Listen to "Okna - Plastikowe czy drewniane? MUROWANE STARCIE" on Spreaker.
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej