II linia metra drążona jest przez dwa wiertła TBM - Anna i Marię. Południowy odcinek przeprawy od Ronda Daszyńskiego do Powiśla drąży tarcza Anna, która w maju jako pierwsza rozpoczęła pracę. Po 74 dniach od rozpoczecia robót - 1 września wiertło TBM dotarło do komory rozjadu przy stacji Rondo ONZ i tym samym po raz pierwszy było widoczne na powierzchni.
Przeczytaj również: Metro Warszawskie. Stacja Stadion w budowie. ZDJĘCIA!
Tarcza Anna ujrzała światło dzienne
Milimetr po milimetrze tarcza TBM burzyła zachodnią konstrukcję ściany i zrywała zbrojenie z włókna szklanego. Na tym etapie prac wiertło po raz pierwszy wyszło na powierzchnię. Kolejny raz tarcza Anna wyjrzy na światło dzienne, kiedy dotrze do wentylatorni szlakowej a w pobliżu stacji "Centrum" wykona jednotorowy łącznik techniczny między II i I linią metra. Tarcza TBM zostanie wówczas rozmontowana i wyjęta na powierzchnię by wrócić na trasę prowadzącą w kierunku Powiśla.