Powstaje nowe przejście do mostu pieszo-rowerowego w Warszawie. Utrudnienia na Wisłostradzie

2024-07-23 14:20

Most pieszo-rowerowy w Warszawie, nazywany też kładką, jest otwarty od marca 2024 r. Teraz Zarząd Dróg Miejskich buduje prowadzące do mostu nowe przejście dla pieszych przez Wisłostradę. Inwestycja potrwa kilka miesięcy. W planach jest też przebudowa ul. Okrzei po praskiej stronie kładki, jednak na nią poczekamy jeszcze dłużej.

Szkoła budowania: Dom z poddaszem użytkowym

Spis treści

  1. Most pieszo-rowerowy w Warszawie z nowym przejściem przez Wisłostradę
  2. Budowy nowej zebry nie zgrano z otwarciem kładki pieszo-rowerowej
  3. Metamorfoza ul. Okrzei nastąpi po otwarciu kładki

Most pieszo-rowerowy w Warszawie z nowym przejściem przez Wisłostradę

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie zlecił budowę nowego przejścia dla pieszych przez Wisłostradę, na wysokości ul. Karowej (wraz z przejazdem rowerowym). Na początku maja podpisano umowę z firmą Wod-Kan Bruk, zaś prace w terenie rozpoczęły się 15 lipca 2024 r. Koszt inwestycji to niespełna 5 mln zł, zaś na jej realizację przeznaczono 100 dni. Nowe przejście powinno być gotowe do końca wakacji.

Nowe pasy ze światłami pozwolą łatwiej dostać się na nowy most pieszo-rowerowy przez Wisłę, którego otwarcie nastąpiło 28 marca 2024 r. Ułatwi to znacząco mieszkańcom i turystom przemieszczanie się pomiędzy Starym Miastem a nową kładką.

Inwestycja obejmie także wyznaczenie lewoskrętu z ul. Karowej w Wybrzeże Kościuszkowskie, montaż nowych latarni oraz wytyczenie dodatkowego przejazdu rowerowego przez wlot ul. Karowej.

– Powstanie „w cieniu” świateł regulujących ruch na Wisłostradzie dla pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców, nie powodując większych utrudnień. Zadowoleni będą też kierowcy z Powiśla, którzy będą mogli skręcać z Karowej już nie tylko w kierunku Mokotowa, ale też Żoliborza – informuje ZDM.

W związku z budową Wisłostrada w pobliżu inwestycji jest zwężona o jeden pas w każdym kierunku. Na ul. Karowej zamknięto z kolei pas ruchu w stronę ul. Dobrej. Piesi i rowerzyści muszą pamiętać, że przez czas trwania inwestycji nie będzie przejścia ani przejazdu wzdłuż Wybrzeża Kościuszkowskiego na odcinku pomiędzy Karową a Bednarską.

Lokalizacja zebry przez Wisłostradę prowadzącej do kładki pieszo-rowerowej
Autor: C. Warś/UM Warszawa Lokalizacja zebry przez Wisłostradę prowadzącej do kładki pieszo-rowerowej

Budowy nowej zebry nie zgrano z otwarciem kładki pieszo-rowerowej

Budowa nowego przejścia dla pieszych przez Wisłostradę nie została przez miasto zgrana z otwarciem kładki. Choć kładkę otwarto 28 marca, podpisanie umowy z wykonawcą nowej zebry nastąpiło dopiero na początku maja. Od tego momentu trzeba poczekać na otwarcie przejścia blisko 3 miesiące.

Miasto nie podało, dlaczego te dwie powiązane inwestycje nie zostały ze sobą zsynchronizowane. Obecnie po lewej stronie Wisły można dostać się do kładki jedynie od strony bulwarów.

Metamorfoza ul. Okrzei nastąpi po otwarciu kładki

Po otwarciu kładki pieszo-rowerowej zauważalnie zwiększył się ruch pieszo-rowerowy na ul. Okrzei po praskiej stronie Wisły i dalej, w kierunku m.in. Portu Praskiego w Warszawie. Miasto planuje przebudowę tej ulicy, tak, żeby stała się ona bardziej reprezentacyjna i wygodniejsza. Jest już jednak w zasadzie pewne, że przebudowa ul. Okrzei nastąpi dopiero po otwarciu mostu pieszo-rowerowego. Most jest już bowiem niemal gotowy, a projekt metamorfozy ulicy dopiero powstaje. Miasto nie podaje też żadnych konkretnych terminów – mówi się jedynie o rozpoczęciu prac w 2024 r. Przy czym z pewnością będzie to dopiero druga połowa roku, gdyż dopiero wtedy gotowa będzie dokumentacja projektowa.

Listen to "Okna - Plastikowe czy drewniane? MUROWANE STARCIE" on Spreaker.
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej