Alternatywna do płatnej A4 trasa ze Śląska do Krakowa (DK 94) - do przebudowy
Autor: Google
Inwestycja ma kosztować ponad 217 mln zł i wykona ją konsorcjum firm NDI i Masfalt Drogomex.
DK 94 w Olkuszu będzie przebudowana. To alternatywna do autostrady droga ze Śląska do Krakowa. Inwestycja ma kosztować ponad 217 mln zł i wykona ją konsorcjum firm NDI i Masfalt Drogomex.
Spis treści
- Dwa przetargi na remont tego odcinka DK94
- Remont DK 94 w Olkuszu, co się zmieni?
- DK 94 w Olkuszu - zakres prac
- DK 94 to alternatywna do płatnej A4 droga ze Śląska do Krakowa
Dwa przetargi na remont tego odcinka DK94
Przebudowa DK 94, na Śląsku zwanej też „drogą krakowską” ma trwać dwa lata. Wykonawcę wybrano dopiero w drugim przetargu, bo pierwszy trzeba było unieważnić. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uznała bowiem wówczas, że oferta konsorcjum NDI (lider), NDI SOPOT, Masfalt i Drogomex (217,5 mln zł) jest rażąco niska, o prawie 100 mln niższa od zakładanego na ten cel budżetu, który wyniósł 311 mln zł.
Po otrzymaniu wyjaśnień uznaliśmy je za niewystarczające i oferta konsorcjum nie została wzięta pod uwagę przy wyborze. Wybraliśmy firmę Strabag. Odrzucony wykonawca skorzystał jednak z prawa do złożenia odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej i wygrał. Zgodnie z wyrokiem powtórzyliśmy ocenę i wybór, wskazując ofertę konsorcjum NDI jako najkorzystniejszą – informują przedstawiciele GDDKiA w Krakowie.
Remont DK 94 w Olkuszu, co się zmieni?
Przeznaczony do przebudowy fragment starej „czwórki” czyli DK 94 liczy 4,4 km długości.
Jak informuje wykonawca, inwestycja obejmie fragment od wysokości Grodziska na ul. Staromiejskiej do skrzyżowania ul. Centralnej z ul. Pakuską.
Projekt zakłada przede wszystkim rozbudowę drogi, a poprzez wykonanie wzmocnienia warstw konstrukcyjnych jezdni, podniosą się jej parametry do wymaganej nośności 11,5 tony. Wybudowany zostanie wiadukt dwuprzęsłowy z murami oporowymi, przebudowanych zostanie pięć przepustów i sześć skrzyżowań. Powstaną też drogi zbiorcze. Generalny wykonawca opracuje dokumentację powykonawczą oraz w imieniu inwestora, uzyska decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.
Budowa S7 Widoma - Kraków. To część ważnej trasy Kraków - Warszawa. Wiemy, kiedy ją oddadzą
Autor: GDDKiA
Charakterystyczny "dziób" jest widoczny na czele konstrukcji służącej do nasuwania kolejnych segmentów estakady
DK 94 w Olkuszu - zakres prac
Będzie także bezpieczniej dla pieszych. Na miejscu starych, w tych samych lokalizacjach, powstaną dwa nowe przejścia podziemne. Przy przejściach naziemnych pojawią się azyle drogowe oraz ich doświetlenie. Zbudowana zostanie nowa sygnalizacja świetlna, zatoki autobusowe, ścieżki pieszo-rowerowe i ekrany akustyczne. Oświetlenie uliczne pojawi się w szczególności w rejonach skrzyżowań, zatok autobusowych czy przejść, aby poprawić tam widoczność. Wykonane zostanie też odwodnienia drogi. Przebudowa DK 94 zwiększy płynność ruchu.
DK 94 to alternatywna do płatnej A4 droga ze Śląska do Krakowa
Droga krajowa nr 94 to główna arteria drogowa przebiegająca przez Olkusz. Droga jest na Śląsku nazywana potocznie „drogą krakowską”, bo to alternatywna do płatnej autostrady A4 droga właśnie ze Śląska do Krakowa. Panuje na niej ogromny ruch. Według Generalnego Pomiaru Ruchu, wykonanego w latach 2020/21 średnio na dobę przejeżdża tędy nawet 32 tysiące pojazdów. A to trasa biegnąca przez środek miasta.
Czytaj też:
- Te nowe drogi dostaną w 2024 roku pozwolenia na budowę. Trzy właśnie dostały
- Maszyna do drążenia tunelu kolejowego w centrum Łodzi już pracuje. Jak działa maszyna TBM?
- Most nad Dunajcem to najdłuższy most w Małopolsce. Ma jeszcze jeden rekord
- Beskidzka Droga Integracyjna zacznie się na dzisiejszym "zakręcie idiotów"! Jest pierwszy przetarg
- Pod zakopianką powstanie kolejny tunel! Właśnie podpisano umowę