Nowe inwestycje Echo Investment

2007-05-23 17:19
Echo Investment Metropolis
Autor: brak danych

Wystartowały realizacje Echo Investment - firmy inwestycyjno-deweloperskiej z polskim kapitałem - dwóch nowych centrów handlowych. Kilkuset milionowe przedsięwzięcia stworzą nowe miejsca pracy.

Metropolis, czyli centrum handlowo-rozrywkowo-rekreacyjne będzie jednym z większych tego typu obiektów w Poznaniu. Opracowaniem studium programowego inwestycji zajęli się architekci z biura Echo Investment we współpracy z Laguarda.Low - biurze specjalizującym się w wielofunkcyjnych projektach handlowo-rozrywkowych. Dalsze prace projektowe inwestor powierzył Studiu ADS z Poznania.

Olbrzymia galeria powstanie u zbiegu ulic Dmowskiego, Krauthofera i Dusznej, w pobliżu trzech głównych arterii: ulic Hetmańskiej, Głogowskiej i planowanego przedłużenia ulicy Nowopolskiej, która połączy centrum Poznania z autostradą A2. Na 120 tys. mkw. powierzchni całkowitej zaplanowano 200 sklepów, restauracje, kawiarnie i część rekreacyjna z kinem, kręgielnią i placem zabaw dla dzieci. Planowany jest także duży fitness center i centrum odnowy biologicznej. Przedsięwzięcie wyceniane na 100 mln euro stworzy około tysiąca nowych miejsc pracy. Rozpoczęcie budowy zaplanowano na koniec 2007 roku, a zakończenie na jesień 2009 roku.

Drugie centrum handlowe - Arena - powstanie w Słupsku, w śródmieściu, przy głównej arterii miasta, trasie Gdańsk - Szczecin. W obiekcie o powierzchni 84 tys. mkw. będzie 150 sklepów i punktów usługowych, hipermarket spożywczo - przemysłowy, a także markety RTV/AGD oraz dom i ogród. W części rozrywkowo - rekreacyjnej, oprócz 7-salowego multiplexu, zaplanowani także 12-torową kręgielnię i dyskotekę. Ofertę centrum uzupełnią liczne kawiarnie, restauracje, a także plac zabaw dla dzieci. Powstanie także parking na 1250 samochodów. Inwestycja wygeneruje około 600 nowych miejsc pracy. Pod koniec lutego 2007 roku inwestor już mógł pochwalić się wskaźnikiem wynajmu powierzchni, który przekroczył półmetek i zgodnie ze stanem umów najmu wynosi 51 proc. Wśród najemców centrum znalazły się znane marki: Galeria Centrum, Deichmann, New Yorker i Exisport.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej