Biura i magazyny dla Reprografu
Obiekt o wydłużonej bryle i zróżnicowanej liczbie kondygnacji pomieści część biurową, mieszkalną, magazyny wysokiego składowania, parking podziemny oraz zespół zaplecza biurowo-socjalnego dla pracowników magazynu. Szacunkowa wartość obiektu wynosi ponad 19 milionów złotych, a oddanie go do użytku przewidziano na sierpień 2002 roku.
Inwestor: Przedsiębiorstwo Zaopatrzenia Przemysłu Poligraficznego Reprograf
projekt: Autorska Pracownia Architektury Kuryłowicz & Associates sp. z o.o.
wykonawca: Budimex Unibud
Budynek składa się z następujących części funkcjonalnych: biurowej, magazynowej i garażowej, części mieszkalnej oraz części technicznej związanej z obsługą całego obiektu.
Wykorzystując w maksymalnym stopniu dostępną powierzchnię terenu zaprojektowano zespół, na który składa się biurowiec i magazyny. Budynek mieszczący te funkcje stanowi zwartą, mocno wydłużoną w kierunku Pn/Pd bryłę. Część mieszcząca funkcje biurowe z głównym wejściem i wjazdem została zlokalizowana w strefie południowej działki. Na kondygnacji parteru znalazły się hall główny ze stanowiskiem recepcji oraz przestrzenie biurowe w formie plenerowej, pozwalające na dowolną aranżację z możliwością wykorzystania ich jako przestrzenie reprezentacyjne, ekspozycyjne, socjalne i pomocnicze: oraz stanowisko kontroli BMS.
Wyjście w północnej strefie części biurowej prowadzi, przez przejazd (do garażu podziemnego) do strefy administracyjno-socjalnej obiektu, w której znajdują się pomieszczenia biurowe i socjalne dla pracowników magazynu.
Ze strefy administracyjno-socjalnej części magazynowej dostępne są dwa magazyny wysokiego składowania ze strefą rozładunkową usytuowaną przy ścianie wschodniej oraz magazyn podręczny części serwisowych wraz ze stanowiskiem obsługi wózków akumulatorowych z akumulatorami żelowymi. W każdej części magazynu w ścianie wschodniej znajdują się drzwi wiodące na rampę rozładunkową, z której magazyny są obsługiwane. Część magazynowa jest doświetlona poprzez klapy dymowe-świetliki umieszczone w dachu. W przejeździe służącym także jako przestrzeń manewrowa dla samochodów dostawczych usytuowana jest dodatkowa rampa z dokiem rozładunkowym dla mniejszych partii towarów; przy obydwu rampach przewiduje się zastosowanie urządzeń ---ramp nastawnych.
Poziomy +1, +2, +3 przeznaczone są dla funkcji biurowych z towarzyszącymi im: zespołami sanitarnymi i aneksami kuchennymi oraz salami konferencyjnymi. Przestrzenie biurowe zaprojektowane są w sposób umożliwiający łatwą aranżację na pomieszczenia o module 2,6 m. Na poziomie +3, w części północnej biurowca dodatkowo mieszkanie służbowe z pełnym programem funkcjonalnym i tarasem oddzielającym mieszkanie od funkcji biurowych.
Komunikacja w budynku odbywać się będzie przez dwie klatki schodowe i windę osobową umieszczoną w trzonie komunikacyjnym w części południowej biurowca; klatki schodowe i winda łączą ze sobą wszystkie poziomy obiektu. W północnej części biurowca zaprojektowano windę towarową łączącą poziomy --1, 0 i +1.
Mieszkanie dostępne jest z północnej klatki schodowej.
W kondygnacji podziemnej umieszczono garaż podziemny dla 29 samochodów dostępny z dwukierunkowej rampy o szerokości 6m oraz pomieszczenia techniczne dla obsługi obiektu: przyłącza instalacji zewnętrznych, zbiornik pożarowy z pompą pożarową, rozdzielnie elektryczne, centralę telefoniczną.
Dane ogólne:
- liczba kondygnacji: 5,
- wysokość: 15,60 m
- powierzchnia zabudowy: 2691,4 m2
- powierzchnia netto: 6271,65 m2
w tym: część podziemna 1965 m2
część nadziemna 4306,65 m2
powierzchnia biurowa: 1789,7 m2
powierzchnia magazynowa: 1348,6 m2
powierzchnia mieszkania służbowego: 150,7 m2 - kubatura: 34.397 m3
w tym: część podziemna 10.031 m3
część nadziemna 24.366 m3 - liczba miejsc parkingowych: 48
Budynek zaprojektowano w standardzie A w zakresie wykończenia wnętrz oraz wyposażenia w instalacje, w tym w klimatyzację oraz building menagement system (BMS). Instalacje w budynku rozprowadzone są szachtami przy trzonach komunikacyjnych i w przestrzeni
instalacyjnej przy ścianach zewnętrznych.
Obiekt jest dostępny dla osób niepełnosprawnych: zaprojektowano zewnętrzny podnośnik ukośny na schodach zewnętrznych oraz kabinę windy o wymiarach umożliwiających transport osób niepełnosprawnych.