O nowej inwestycji dowiadujemy się, że: „Alchemiczna formuła biznesu to połączenie trzech podstawowych składników: miejsca, czasu i akcji. Miejsca o wielkim potencjale biznesowym, skupiającego uwagę, wpisanego w tradycję, a zarazem stanowiącego współczesny punkt centralny miasta. Czasu na szybką i dobrą decyzję inwestycyjną, odpowiedniego momentu wyboru, który w perspektywie powinien przynieść wymierne korzyści finansowe. Akcji, czyli umiejętnego wykorzystania wszelkich instrumentów finansowych, doświadczenia inwestorskiego i realizacji precyzyjnego planu biznesowego”.

i
Zdecydowana większość nowo powstającego budynku znajdzie się pod ziemią. Najwięcej miejsca zajmie czteropoziomowy parking na 1000 aut. Powierzchnia dla samochodów będzie dwukrotnie większa od tej, którą przeznaczono na lokale handlowe i rozrywkowe. Dachy podziemnej budowli pokryte będą zielenią. Na powierzchni powstaną trzy ogólnodostępne skwery. Projekt zakłada także odnowienie budynku Arkad oraz dobudowę jednej kondygnacji, która zostanie odtworzona na podstawie przedwojennych zdjęć. W miejscu obecnych kas biletowych Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego powstanie przeszklony, trójkątny budynek, w którym będzie się mieściła kawiarnia. Odnowieniu ulegnie także fragment Starego Miasta, pomiędzy ulicami Bramową, Szambelańską i Olejną. Integralną częścią inwestycji jest rozbudowa istniejącego ratusza o skrzydło północne, które ma nawiązywać do części zburzonej w 1939 r. Całość połączy przejście podziemne w rejonie dawnej Furty Olejnej.
Projekt architektoniczny został opracowany w lubelskim Autorskim Biurze Architektonicznym Investprojekt-Partner 6 sp. z o.o. Rozpoczęcie budowy poprzedziły liczne badania – stanu budynków sąsiadujących z inwestycją, gruntowne badania geologiczne i środowiskowe, a także badania przepustowości pojazdów w rejonie inwestycji. Na ukończeniu są także badania archeologiczne, przeprowadzane przez firmę Archee. Warto wspomnieć, że są to największe tego typu badania w Lublinie po 1945 r. Obecnie trwa wyłanianie wykonawców. Inwestycja ma być gotowa do 2012 r.

i

i