Przetarg na zaprojektowanie i budowę multimodalnego dworca Łódź - Fabryczna

2009-12-10 11:05

PKP Polskie Linie Kolejowe SA, w imieniu własnym oraz PKP SA i Miasta Łódź - 4 grudnia 2009 r. - ogłosiło przetarg na zaprojektowanie oraz budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego będącego multimodalnym dworcem Łódź Fabryczna, położonego w obszarze inwestycji polegającej na budowie Nowego Centrum Łodzi.

Modernizacja linii kolejowej Warszawa Łódź, etap II, Lot B2 - odcinek Łódź Widzew - Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych. Przebudowa układu drogowego i infrastruktury wokół multimodalnego dworca Łódź Fabryczna - budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego nad i pod ul. Węglową

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego będącego  multimodalnym dworcem Łódź - Fabryczna, położonego w obszarze inwestycji polegającego na budowie Nowego Centrum Łodzi.
Inwestycja będąca przedmiotem niniejszego zamówienia polega na wzniesieniu obiektów budowlanych oraz wykonaniu głębokich wykopów z ich zabezpieczeniem wraz z wywiezieniem urobku ziemi, rozbiórką obiektów i infrastruktury istniejącej.
Inwestycja zrealizowana będzie w rejonie ulic: Kilińskiego, Narutowicza, Składowej i Węglowej oraz na terenie obecnego Dworca Łódź – Fabryczna i terenów bezpośrednio przyległych. Masy ziemi z wykopów i rozbiórek wywożone będą istniejącą linią kolejową w rejon stacji Łódź – Widzew, dalej zbudowanym przez wykonawcę technologicznym torem kolejowym i/lub transportem samochodowym i złożone w rejonie ulic: Henrykowskiej i Kosodrzewiny.

Zamówienie obejmuje głównie następujące prace:

  • wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem w imieniu i na rzecz zamawiających decyzji administracyjnych niezbędnych do wykonania i odbioru robót; 
  • budowa dwunawowego tunelu o długości ok. 1600 m z linią czterotorową dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości; 
  • budowa stacji kolejowej Łódź – Fabryczna jako stacji podziemnej: dla 4 peronów i 8 torów wraz z zabudową 3 peronów, dwukrawędziowych o długości 400 m i 6 torów z pozostawieniem miejsca na peron IV i 2 tory (poziom główki szyny około minus 16,5 m);
  • budowa wraz z wyposażeniem podziemnego dworca kolejowego Łódź – Fabryczna (na poziomie około minus 8 m z płytą przykrywającą na poziomie 0); 
  • wykonanie systemu parkingów dla samochodów („Parkuj i Jedź”) oraz dla rowerów po północnej stronie dworca kolejowego; 
  • wykonanie i zabezpieczenie wykopu po stronie południowej dworca kolejowego; 
  • budowa dojazdu do dworca kolejowego Łódź – Fabryczna (po stronie północnej dworca kolejowego) zapewnionego ulicami: POW, Składową i Węglową, 
  • likwidację wszelkich kolizji infrastruktury technicznej wynikających z prowadzonej inwestycji; 
  • budowa i przebudowa linii tramwajowych w obrębie dworca kolejowego wraz budową przystanków tramwajowych (na poziomie 0 po stronie północnej dworca kolejowego); 
  • budowa przystanków przesiadkowych autobusów miejskich, regionalnych i dalekobieżnych po stronie północnej dworca kolejowego; - wykonanie niezbędnej infrastruktury do funkcjonowania węzła przesiadkowego;
  • wykonanie wschodniego i zachodniego przedpola dworca kolejowego i przystanków autobusowych łącznie z podłączeniem do układu komunikacyjnego miasta.

Informacje dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej