W związku z realizacją inwestycji niezbędne będzie wyburzenie obiektów zlokalizowanych w pasie autostrady A4 i znajdujących się w bliskiej odległości od korpusu autostrady. Przewiduje się wyburzenie 80 budynków mieszkalnych i 155 gospodarczych.
Zobacz koniecznie: Z Łodzi do Warszawy: ruszyła budowa autostrady A2
Odcinek autostrady A4 od Rzeszowa do Jarosławia przebiega przez tereny województwa podkarpackiego, powiat rzeszowski: gminy Trzebownisko oraz Krasne, powiat łańcucki: gmina Czarna, Łańcut, Białobrzegi, powiat przeworski: gminy Przeworsk, Tryńcza, miasto Przeworsk oraz powiat jarosławski: gmina Pawłosiów.
Zobacz koniecznie: Autostrada Warszawa - Łódź ma pozwolenia na całość
Inwestycja obejmuje budowę 41,2 km autostrady o przekroju poprzecznym 2 x 2 pasy ruchu + pasy awaryjne i parametrach technicznych drogi klasy A.
Połączenie ww. odcinka autostrady A4 z układem lokalnych ciągów komunikacyjnych realizowane będzie poprzez 3 węzły: węzeł Łańcut, węzeł Przeworsk, węzeł Wierzbna. Węzły autostradowe wyposażone będą w Stacje Poboru Opłat.
Dla powiązania terenu po obu stronach autostrady zaprojektowano budowę 78 obiektów inżynierskich (w tym m.in. wiadukty – 28 szt., mosty – 7 szt., przejazdy gospodarcze – 3 szt., przejścia oraz przepusty).
Na odcinku tym zlokalizowane będą 4 MOP-y (Miejsca Obsługi Podróżnych):
- MOP Łukawiec typu II – wypoczynkowo-usługowy (zlokalizowany po północnej stronie autostrady),
- MOP Palikówka typu III – wypoczynkowo-usługowy z rozszerzeniem o motel (zlokalizowany po południowej stronie autostrady)
- MOP Budy typu I – wypoczynkowy (zlokalizowany po północnej stronie autostrady)
- MOP Młyniska typu I – wypoczynkowy (zlokalizowany po południowej stronie autostrady).
Ponadto dla zapewnienia całorocznego bieżącego utrzymania odcinka autostrady, pomiędzy łącznicami węzła Wierzbna a drogą krajową nr 4, zlokalizowano Obwód Utrzymania Autostrady (OUA) przeznaczony dla służb drogowych, medycznych, policji.
Inwestycja zakłada także:
- przebudowę istniejących dróg krzyżujących się z planowaną autostradą,
- budowę dróg serwisowych, dojazdowych, technologicznych
- budowę i przebudowę urządzeń uzbrojenia terenu:
- linii elektroenergetycznych WN, SN, NN
- oświetlenia drogowego z zasilaniem
- linii telekomunikacyjnych
- łączności autostradowej
- sieci wodociągowej
- sieci gazowej
- sieci kanalizacji sanitarnej
- urządzeń sterowania ruchem kolejowym
- melioracji - budowę kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających
- budowę urządzeń ochrony środowiska
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu
- budowę stacji meteorologicznych
- budowę ogrodzeń autostradowych
- nasadzenie zieleni
Inwestycja przewidziana jest do współfinansowania ze środków unijnych pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.