Lafarge dostarczył cement do budowy węzła Łopuszańska w Warszawie
Firma Lafarge dostarczyła cement do budowy warszawskiego węzła Łopuszańska. Budulec posłużył głównie do budowy obiektów mostowych i wanny żelbetowej. Łącznie wykorzystano 27 m3 cementu.
Firma Lafarge dostarczyła cement do budowy kluczowej inwestycji drogowej w Warszawie - węzła Łopuszańska. Dostawca zaopatrzył budowę w blisko 10 ton budulca.
Przeczytaj również: Lafarge: rekordowa produkcja cementu w 2011 roku
Węzeł Łopuszańska, a elementy z cementu
Budulec posłużył do wykonania betonu do obiektów mostowych i wanny żelbetowej. Wszystkie cementy (CEM I 42,5 N-HSR/NA oraz cementy hutnicze – CEM III/A 32,5 N-LH/HSR/NA i CEM III/A 42,5 N-LH/HSR/NA) charakteryzuje wysoka odporność na agresję chemiczną. Cement HSR 42,5 to cement portlandzki, o wysokiej odporności na działanie agresji siarczanowej oraz niskiej zawartości alkaliów. W związku z czym, budulec nadaje się do betonu i prefabrykatów, które służą do budowy obiektów w środowisku agresywnym chemicznie, np. masywne konstrukcje mostowe, drogowe, przemsyłowe czy obiekty budownictwa ekologicznego.
Węzeł Łopuszańska
Węzeł Łopuszańska to strategiczna inwestycja drogowa stolicy. Na uruchomienie wielopoziomowego skrzyżowania kierowcy stojący w korkach na trasie Warszawa - Pruszków, czekali od dawna. Trasa usprawnia ruch z centrum Warszawy w kierunku Pruszkowa, a także z Okęcia i Piaseczna.
Węzeł Łopuszańska w przyszłości ma być cześcią nowej trasy wyjazdowej w kierunku Krakowa i Katowic. Inwestycję tworzą trzy poziomy. Kierowcy mogą korzystać z niecki przy Al. Jerozolimskich, którą bezkolizycjnie mogą przejechać pod skrzyżowaniem z ul. Łopuszańską, rondo na poziomie oraz dwie estakady, które łączą Al. Jerozolimskie z ul. Łopuszańską. Generalnym wykonawca inwestycji, która przekroczyła 160 mln złotych jest Strabag.