Ekspresowa S17 taniej
Trwa "dobra passa" Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na budowę trzeciego odcinka S17 Kurów-Lublin-Piaski GDDKiA zaplanowała wydać około 649 mln, a okazuje się, że są chętni wybudować tę drogę za ponad 200 mln mniej.
Nieco ponad 415 mln zł to najniższa z 10 ofert złożonych na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S17, od węzła Bogucin do węzła Dąbrowica (zadanie nr 2). Najwyższa wyniosła blisko 500 mln. Tymczasem GDDKiA zaplanowała wydać na budowę tego odcinka trasy blisko 649 mln zł.
Przeczytaj także: Ekspresowa S8: szczegółowa kontrola
Najniższą ofertę złożyło polsko-hiszpańskie konsorcjum: Budimex (lider) i Ferrovial Agroman, 415 121 411 zł. Najwyżej - na 499 501 513 zł - zadanie wyceniło konsorcjum firm Bilfinger Berger Budownictwo i Przedsiębiorstwa "Mosty - Łódź". Komisja przetargowa przystąpiła do sprawdzenia ofert cenowych.
Przypomnijmy, że w pierwszym etapie przetargu wpłynęło 29 wniosków od zainteresowanych wykonawców, z czego 27 spełniało warunki udziału w dalszym postępowaniu. Zgodnie z treścią ogłoszenia o zamówieniu, do dalszego etapu przetargu zaproszono wykonawców, którzy zajęli miejsca w rankingu od 1 do 20.
Zadanie nr 2 obejmuje budowę 7,7 km drogi ekspresowej od węzła Bogucin do węzła Dąbrowica (wraz z węzłem) oraz łącznika prowadzącego do granic administracyjnych Lublina (droga klasy GP) który połączy się z przedłużeniem al. Solidarności. W ramach inwestycji powstaną także drogi zbiorcze (łączna długość 8,7 km), ekrany akustyczne (7,5 km), zbudowanych zostanie dziewięć obiektów inżynieryjnych (most i 8 wiaduktów) oraz trzynaście przejść dla zwierząt średnich, małych oraz płazów (samodzielne i zespolone z obiektami inżynierskimi lub przepustami). Powstanie także system szczelnego odwodnienia trasy (długość 17,6 km). Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał 24 miesiące od daty podpisania umowy.