S17. Budowa drogi S17 przyspiesza. Przebieg, mapy, zdjęcia

2019-07-08 11:15 Marzena Sarniewicz
S17
Autor: Budimex S17 - odcinek Garwolin - Kurów

S17 powiększa się o kolejne kilometry. Z początkiem lipca 2019 oddano do użytku 30-km odcinek drogi ekspresowej S17 Garwolin-Kurów, a już pod koniec wakacji 2019 planowane jest oddanie kolejnych 15 km. Finalnie droga ekspresowa S17 połączy Warszawę z granicą z Ukrainą w Hrebennem.

W artykule:

S17 - podstawowe informacje

S17 to droga ekspresowa Warszawa – Hrebenne, która powstaje w ciągu trasy europejskiej E372. Połączy stolicę z Lubelszczyzną oraz z granicą z Ukrainą w Hrebennem, w kierunku Lwowa. Na początkowym odcinku (od S8 do A2) droga będzie Wschodnią Obwodnicą Warszawy (WOW). Droga ekspresowa S17 to gwarancja lepszej komunikacji na obszarach wschodniej Polski. Trasa zapewnieni swobodny przepływu osób, towarów i usług, nie tylko między województwami mazowieckim i lubelskim, ale także poza granicami kraju. Pomiędzy Kurowem a Piaskami odcinek wspólny z drogą ekspresową S12 będzie główną osią transportową w województwie lubelskim.

S17 - aktualności

18 czerwca 2019 GDDKiA oddała do ruchu 13 kilometrów drogi pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, a teraz poinformowała o otwarciu kolejnego 30-km odcinka. Chodzi o 25,2-kilometrowy fragment od końca obwodnicy Garwolina do granicy z województwem lubelskim oraz 5,2-kilometrowy odcinek do węzła Ryki Północ, gdzie kierowcy zjadą na stary przebieg DK17.

Przypomnijmy, że roboty budowlane, za których realizację odpowiedzialna była firma Budimex, rozpoczęły się w marcu 2017 i były prowadzone w trybie „projektuj i buduj”. Budowa kosztowała ponad 644 mln zł. Cały odcinek trasy ma nawierzchnię betonową.

Na trasie S17 powstały m.in. trzy węzły drogowe – Górzno, Gończyce i Trojanów oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych. Na obu zrealizowanych odcinkach wbudowane zostało łącznie ok. 328 tys. ton betonu cementowego, ok. 155 tys. ton mas bitumicznych oraz ok. 3 mln ton nasypów. Nowa trasa powstała w większości w miejscu starej drogi krajowej nr 17. Jedynie na wysokości Gończyc i Trojanowa biegnie po nowym śladzie pełniąc funkcję obwodnicy tych miejscowości. Jezdnia nowej drogi w kierunku Warszawy w dużej mierze wykorzystuje korpus szosy wytyczonej niemal 200 lat temu w czasach Dyrekcji Generalnej Dróg i Mostów Królestwa Polskiego.

Inwestycja była realizowana na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad (GDDKiA). Powstała przy dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Uroczystego otwarcia nowej drogi dokonał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

- Bardzo się cieszę, że możemy dzisiaj oddać do użytku kolejny odcinek trasy S17, który przybliża nas do stworzenia w pełni ekspresowego połączenia Warszawy i Lublina. Kierowcy poruszający się pomiędzy tymi miastami zasługują na to, aby ich podróż mogła odbywać się w bezpiecznych i komfortowych warunkach - powiedział minister Andrzej Adamczyk.

Pod koniec wakacji 2019 planowane jest oddanie do użytku kolejnych 15 km S17 do węzła Skrudki. Od tego momentu kierowcy będą mieli do dyspozycji 140 km drogi ekspresowej od Garwolina do Piask koło Lublina.

S17 - przebieg

S17
Autor: Budimex S17 - przebieg drogi ekspresowej Warszawa – Hrebenne Link: Powiększ
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej