Autostrada A2: wykonawca, firma Covec była wiarygodna

2011-06-09 14:34
Postęp prac, odcinek A - wykonanie nasypu
Autor: www.autostrada-a2.pl

GDDKiA informuje, że wykonawca autostrady A2, firma Covec, została sprawdzona na etapie weryfikacji ofert, pod kątem spełniania wymogów Zamawiającego oraz ustawy Prawo zamówień publicznych. Tak GDDKiA broni się przed zarzutami, że wpuściła na budowę autostrady A2 nierzetelnego wykonawcę. Czy Chińczycy dołożą swoje trzy grosze do walącego się programu budowy autosrerad w Polsce? 

Inwestycje na EURO 2012 są pod szczególnym nadzorem nie tylko państwa ale również opinii publicznej. Dlatego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tłumaczy się z każdego medialnego zarzutu o swoich niedociągnięciach. Tym, razem GDDKiA informuje, iż przy wyborze oferty Konsorcjum firm w składzie: China Overseas Engineering Group Co. Ltd. – Lider oraz Shanghai Construction, China Railway Tunnel Group, DECOMA Sp. z o.o.,  na budowę dwóch odcinków autostrady A2 (ok. 50 km) GDDKiA dochowała wszelkiej należytej staranności podczas weryfikacji wiarygodności Wykonawcy pod kątem spełniania wymogów Zamawiającego oraz ustawy Prawo zamówień publicznych.

Przeczytaj również: Czy Poznań będzie miał nowy dworzec na Euro?

Jaki wykonawca na autostradzie A2

GDDKiA żądała posiadania przez wykonawców 5-letniego doświadczenia w budowie lub przebudowie autostrad lub dróg ekspresowych. Konsorcjum przedstawiło dokumenty potwierdzające posiadanie żądanego doświadczenia przez firmę China Railway Tunnel Group Co., Ltd. w budowie autostrad wraz z referencjami poświadczającymi, że roboty zostały wykonane należycie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej.
GDDKiA wymagała także dysponowania przez Konsorcjum kluczowym personelem niezbędnym do realizacji kontraktu. Wykonawca przedstawił listę potencjału kadrowego posiadającego kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe na kontraktach autostradowych. GDDKiA zbadała również potencjał finansowo-ekonomiczny Konsorcjum, tj. średni roczny przychód za ostatnie 3 lata wymagany na minimalnym poziomie 500 mln i 400 mln zł odpowiednio dla odcinków A i C. Weryfikacja odbywała się na podstawie skonsolidowanych rachunków wyników potwierdzonych badaniami biegłego rewidenta. Średnie roczne przychody Konsorcjum co najmniej 10-krotnie przekraczały minimalne wymagania Zamawiającego.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej