Autostrada A2. GDDKiA zarzuca Eurovii nieprawdę

2012-03-15 13:42
Autostrada A2 - wylewanie asfaltu
Autor: GDDKiA Autostrada A2 - wylewanie warstwy ścieralnej

Eurovia, która buduje jeden z odcinków autostrady A2 z Łodzi do Warszawy, nie zgadza się ze stwierdzeniem GDDKiA, że szczeliny w nawierzchni pojawiły się z winy wykonawców. Firma poinformowała, że uprzedzała Generalną Dyrekcję, że autostrada może pękać. GDDKiA zarzuca spółce nieprawdę.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) 14 marca, poinformowała, że 206 spękań, które powstały na autostradzie A2 w 90 proc. powstały w wyniku błędów wykonawcy. Najwięcej, bo aż 99 szczelin pojawiło się na odcinku A, który budowała Eurovia. Z takim stwierdzeniem nie zgadza się wykonawca.

Eurovia przewidziała szczeliny?

Spółka podała, że przed rozpoczęciem budowy uprzedzała Generalną Dyrekcję, że autostrada może pękać, w wyniku złego doboru dla polskich warunków klimatycznych mieszanek mineralno-asfaltowych. Wobec oświadczenia Eurovii GDDKiA wystosowała komunikat, w którym pisze, że odcinek A, który budowała Eurovia nie popękał w wyniku złej technologii betonu, a z powodu złego zabezpieczenia nawierzchni przez wykonawcę. Na autostardzie nie pojawiły się szczeliny tzw. niespotemperaturowe, które wystąpiłyby, gdyby mieszanka asfaltowa była źle dobrana. GDDKiA poinformowała także, że w marcu 2011 roku wspólne z IBDiM (Instytut Badawczy Dróg i Mostów) zorganizowała specjalne spotkanie, którego celem było omówienie technologii budowy przez wykonawcę. W komunikacie GDDKiA czytamy:

- " IBDiM, który od ponad 10 lat zajmuje się opracowaniem właściwej technologii dla dróg asfaltowych dla Polski, odrzucił wszystkie argumenty Eurovii. Odrzucony został także argument, że przyjęta metoda stosowania nawierzchni o Wysokich Modułach Sztywności – czyli takich, które się nie koleinują – dobra jest dla Francji, ale nie dla Polski gdzie występują silniejsze spadki temperatur".

Eurovia i Autostrada A2

Eurovia i Warbud wspólnie budują 29-kilometrowy odcinek A autostrady A2 (Stryków-Konotopa). Konsorcjum zawarło z GDDKiA umowę o roboty drogowe na kwotę 989 mln złotych, w lipcu 2011 roku, po tym jak Generalna Dyrekcja odstąpiła od kontraktu z chińskim konsorcjum Covec.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej