Z Warszawy do Skierniewic w pół godziny. PKP modernizuje linie kolejowe

2011-12-28 13:57
PKP modernizuje linie kolejowe na odcinku Warszawa -  Skierniewice
Autor: Mostostal Warszawa SA

PKP Polskie Linie Kolejowe SA prowadzą modernizację linii kolejowej łączącej Warszawę i Łódź. Pierwszy etap modernizacji zakończył się w 2008 roku. W 2010 roku spółka podpisała kontrakt na kolejne trzy etapy robót na odcinku Skierniewice (Miedniewice) – Warszawa Zachodnia. Celem modernizacji jest skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie przepustowości i podwyższenie bezpieczeństwa. Planowane jest dostosowanie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu ze stolicy do Skierniewic skróci się z 41 min do 30 min.

W pół godziny koleją ze stolicy do Skierniewic. PKP modernizuje linie kolejowe na odcinku Warszawa - Skierniewice

Celem modernizacji linii kolejowej na odcinku Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice) jest skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie przepustowości i podwyższenie bezpieczeństwa. Skrócenie czasu przejazdu  będzie zależało od typu pociągu. W ramach modernizacji planowane jest dostosowanie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu ze stolicy do Skierniewic skróci się z 41 min do 30 min. Prędkość pociągów towarowych natomiast do 120 km/h.

Długotrwałym efektem przeprowadzonej przez PKP modernizacji będzie podniesienie konkurencyjności regionów warszawskiego i łódzkiego, przy jednoczesnej poprawie stanu ochrony środowiska oraz zintegrowanie sytemu transportowego poprzez wzmocnienie roli transportu kolejowego względem transportu kołowego a także podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej terenów przyległych.

W ramach prac prowadzonych przez kolej zlikwidowane zostaną wszystkie przejazdy jednopoziomowe przez torowiska na odcinku Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki – Jaktorów. Wybudowane zostaną trzy skrzyżowania dwupoziomowe. Ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa. Liczba skrzyżowań jednopoziomowych na trasie zmniejszy się z 23 do 14. Modernizacja obejmuje przebudowę przystanków. Zamiast peronów wyspowych usytuowanych miedzy torami powstaną nowe perony po obu stronach torów.

Umowa przewiduje również budowę nastawni zdalnego sterowania ruchem kolejowym - LCS w Grodzisku Mazowieckim oraz montaż urządzeń Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym - ERMTS/ETCS. Całkowity koszt projektu wyniesie 1 mld 815 mln złotych netto.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Planowany termin zakończenia prac przewidziano na rok 2014.

Na zdjęciu przedstawiono dokładną lokalizację linii kolejowej nr 1 na odcinku Warszawa – Łódź. Kolorem żółtym zaznaczono odcinek zmodernizowany w ramach pierwszej fazy projektu, a kolorem niebieskim zaznaczono kolejny modernizowany odcinek

PKP modernizuje linie kolejowe
Autor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej