Tunel w Mińsku Mazowieckim gotowy

2007-05-18 16:20

Skanska zakończyła budowę przejścia podziemnego w Mińsku Mazowieckim. Tunel powstał na miejscu istniejącej dotychczas kładki dla pieszych i połączył dwie części miasta, rozdzielone wcześniej linią kolejową.

Tunel wpłynął na poprawę bezpieczeństwa podróżnych i usprawnił ich przemieszczanie się. Windy służą osobom niepełnosprawnym, a pochylnie - rowerzystom. Kolorowe kamery telewizji dozorowej umieszczone w tunelu i przy wejściach na perony zapewnią bezpieczeństwo pasażerom oraz ochronią tunel przed dewastacją.

Z uwagi na poziom wód gruntowych Skanska zastosowała wysokiej jakości izolację przeciwwodną tunelu, tzw. membrany izolacyjne, które gwarantują wieloletnią ochronę betonu oraz szczelność w przypadku jakichkolwiek uszkodzeń konstrukcji. Wybudowana przepompownia pozwoli na odprowadzanie wody z odwodnienia tunelu bezpośrednio do istniejącej kanalizacji deszczowej PKP.

Projektując tunel, zadbano również o elementy estetyczne. Przy wejściu do tunelu posadzony został bluszcz, jałowiec, a także krzewy i drzewa zimozielone. W trosce o wygodę pasażerów wyjścia na perony zostały całkowicie zadaszone i osłonięte szklanymi ekranami.

Prowadzone prace nie wpłynęły na ruch pociągów. Występowały jedynie okresowe ograniczenia prędkości pociągów przejeżdżających ponad placem budowy. Przez Mińsk przebiega magistrala kolejowa E-20 Kunowice-Poznań-Warszawa-Terespol oraz linia towarowa Pilawa-Krusze stanowiąca obejście węzła warszawskiego, dlatego ważne było, aby ruch odbywał się bez zakłóceń.

Łączna wartość projektu wyniosła 2,2 mln euro, w tym 75 proc. stanowiła dotacja z funduszu spójności Unii Europejskiej, pozostałe 25 proc. to środki krajowe. Koszt budowy wind został częściowo pokryty z budżetu miasta.

Budowa przejścia podziemnego stanowiła kontynuację prac związanych z - zakończoną przez Skanska w 2004 r. - modernizacją linii E-20. Linie kolejowe i obiekty inżynieryjne dostosowane zostały na niej do prędkości do 160 km/h. Skanska zmodernizowała na tej linii stacje kolejowe Cienin, Bednary, Strzałkowo, Słupca, Mińsk Mazowiecki i Miłosna.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej