Spis treści
- Kraków ma 3 nowe mosty
- Nowe mosty kolejowe w Krakowie z chodnikiem i ścieżką rowerową
- Most kolejowy na linii średnicowej w Krakowie robi wrażenie
- Budowa mostu w Krakowie z unijnym dofinasowaniem
Kraków ma 3 nowe mosty
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię średnicową w stolicy Małopolski. Projekt zwiększył możliwości kolei w ruchu aglomeracyjnym i krajowym. Inwestycja za przeszło 1,2 mld zł jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Ostatni z mostów został oddany do użytku w czerwcu tego roku. Powstał w sąsiedztwie przystanku Kraków Zabłocie. Oprócz torów kolejowych, znalazł się na nim również chodnik dla pieszych, który jest podwieszony po zewnętrznej stronie konstrukcji obiektu. Na samej przeprawie powstała droga dla rowerów.
Nowe mosty kolejowe w Krakowie z chodnikiem i ścieżką rowerową
W sąsiedztwie mostu – na obu jego końcach powstały najazdy i schody dla pieszych i rowerzystów. PLK SA zaplanowały je tak, by mogły z nich korzystać również osoby o ograniczonej możliwości poruszania się.
Inwestycja PKP PLK to w sumie trzy mosty kolejowe nad Wisłą i estakada kolejowa, które usprawnią przejazd pociągów w całym regionie.
Generalnym wykonawcą tej wartej ponad 1,2 mld zł inwestycji była firma Strabag.
Na mostach ruch kolejowy odbywa się już normalnie. Wokół nich wykonawca prowadzi jeszcze ostatnie prace porządkowe, przygotowując obiekt do odbiorów końcowych inwestycji – mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Czy cała zakopianka może być drogą ekspresową? Trwa budowa jej kolejnego fragmentu. Zobacz zdjęcia
Most kolejowy na linii średnicowej w Krakowie robi wrażenie
Nowy most w Krakowie robi ogromne wrażenie. Szczególnie ładnie prezentuje się w zimowej scenerii.
Wraz z otwarciem ostatniego z trzech mostów kolejowych PLK SA uruchomiło nowe tory na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów. Pociągi korzystają już z czterech torów. Docelowo ma to pozwolić na oddzielenie ruchu dalekobieżnego od regionalnego. Dzięki inwestycji zwiększy się też prędkości składów na torach, a nowoczesny system sterowania ruchem pociągów poprawi bezpieczeństwo.
Budowa mostu w Krakowie z unijnym dofinasowaniem
Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Czytaj też:
Nowy most kolejowy w Przemyślu ma być gotowy do końca 2023 roku. Zabytkowe przęsła jednak zostają
Zabytkowy dworzec kolejowy w Zduńskiej Woli odzyskał historyczny wygląd. Kiedy otwarcie?
40 kilometrów gierkówki przejdzie kompleksowy remont. Pierwszy od jej oddania
Ten wiadukt kolejowy wjechał w nasyp po szynach w 26 godzin. Tak się teraz buduje