Mimo tych przeszkód stacja powstała. Budowa zakończyła się 20 marca 2008 roku. Ostatnie dni to odbiory Inspekcji Ochrony Środowiska, Państwowej Inspekcji Sanitarnej i Państwowej Stacji Pożarnej.
W środę, 23 kwietnia 2008, na stację Słodowiec wjechał pierwszy pociąg z pasażerami.
Słodowiec jest stacją jednokierunkową. Na poziomie 0 - poziom terenu - mieszą się hale odpraw z pomierzeniami towarzyszącymi, kioski wind, cierpnie i wyrzutnie wentylacyjne. Natomiast poziom -1 tworzą: hala peronowa, pomieszczenia techniczne i technologiczne, kanały wentylacyjne, tory odstawcze.
Perony pasażerskie rozmieszone zostały po bokach stacji, a tory metra biegną pomiędzy nimi. Po obu stronach peronu usytuowane zostały schody stałe, schody ruchome oraz windy.
Wejście do stacji stanowi murowany budynek z rozsuwanymi drzwiami.
Tunel szlakowy, pomiędzy stacjami Marymont i Słodowiec ma długość 874,36 m. Budowany był przy zastosowaniu trzech metod:
-
tunel dwutorowy, jednonawowy, żelbetonowy w konstrukcyjnych ścianach szczelinowych rozpartych podczas wykonywania wykopu rozporami stalowymi, długość - 217,30 m,
-
dwa tunele jednotorowe drążone w obudowie z tubingów żeliwnych, długość - 316,40 m. Ten odcinek wykonywany był metodą tunelową ze względu na potrzebę zlokalizowania szlaku pod fundamentami funkcjonującej trasy szybkiego ruchu,
-
dwa tunele jednotorowe jedno i dwu nawowe monolityczne wykonane w wykopie zabezpieczonym ścianą długości
- 340 m.
Wymiary stacji Słodowiec:
-
długość peronów - 120 m,
-
szerokość peronów - 2 x 4,5 m,
-
długość stacji - 155 m,
-
wysokość hali peronowej na -1 poziomie - 4 m,
-
wysokość pawilonów naziemnych z halami odpraw na poziomie 0 - 3,3 m,
-
długość torów odstawczych - 207 m.
maj 2008