S3: odcinek Klucz - Pyrzyce już otwarty
Odcinek ten jest częścią projektu budowy drogi S3 na odcinku Szczecin – Gorzów Wielkopolski. Uruchamiony 26 maja 2010 r. odcinek o długości 28,2 km umożliwi bezpieczny i komfortowy dojazd z podszczecińskiego węzła "Klucz" na autostradzie A-6 do zlokalizowanego na przecięciu z drogą wojewódzką numer 122 węzła "Pyrzyce" położonego w rejonie miejscowości Parnica.
Umożliwienie przejazdu tym fragmentem S3 usprawni ruch w zbliżającym się okresie wakacyjnym. Kierowcy zyskują możliwość ominięcia centrum Pyrzyc oraz skrzyżowania dróg krajowych numer 3 i 10 w Szczecinie - Płoni, gdzie szczególnie w weekendy tworzą się uciążliwe korki. Wyraźnemu skróceniu i uproszczeniu ulegnie też alternatywna trasa turystyczna nad morze prowadząca dotychczas przez m. Myślibórz, Rów, Banie i Gryfino do autostrady A6.
W związku z tym, że droga wojewódzka numer 122 nie jest dostosowana do przenoszenia nacisków na oś większych niż 8 ton, do czasu otwarcia kolejnego odcinka S-3 od węzła Pyrzyce do węzła Myślibórz takie samo ograniczenie będzie obowiązywało również na odcinku Klucz – Pyrzyce drogi S3. Otwarcie odcinka do węzła Myślibórz, przez który S-3 połączy się z siecią dróg krajowych przewidziane jest na wrzesień 2010 r.
Prace przy realizacji największego projektu drogowego w północno–zachodniej Polsce na odcinku Klucz – Pyrzyce rozpoczęły się 18 lutego 2008 r. Roboty realizowało konsorcjum firm, którego liderem była firma Herman Kirchner GmbH. Nowa trasa jest dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Ma długość 28,2 km, przebiega w całości zupełnie nowym śladem, z dala od miejscowości. Droga jest w pełni bezkolizyjna i wygrodzona od otaczającego terenu. Połączenie z pozostałymi drogami zapewniają 3 węzły drogowe. Łącznie powstało 30 wiaduktów, z czego 9 pełni rolę przejść dla dużych zwierząt. Inwestycja obejmowała również budowę kanalizacji deszczowej, urządzeń oczyszczających wody opadowe, ekranów akustycznych, dróg dojazdowych o łącznej długości 34 kilometrów oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w rejonie węzła Pyrzyce.
Budowa drogi kosztowała 686,5 mln zł. Projekt powstał przy współfinansowaniu Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.