Poszerzyli tunel na Dolnym Śląsku. Będą się w nim mogły mijać pociągi

2024-01-18 12:26

Prace związane z poszerzeniem tunelu kolejowego koło Trzcińska na linii Wrocław – Jelenia Góra minęły już półmetek. Odbywają „pod ruchem”, zastosowana bowiem w tunelu technologia, pozwala na jednoczesne wykonywanie prac i przejazd pociągów. W ciągu doby przejeżdża tędy około 30 składów. Inwestycja warta około 130 mln zł ma być gotowa w połowie 2024 r.

Spis treści

  1. Poszerzają tunel koło Trzcińska, by mogły się tu minąć dwa pociągi
  2. Maszyna TEM powiększyła tunel o 3 metry
  3. Inwestycja kolejowa warta 130 mln zł

Poszerzają tunel koło Trzcińska, by mogły się tu minąć dwa pociągi

Jak informują PKP Polskie linii Kolejowe prace związane z poszerzeniem tunelu kolejowego na Dolnym Śląsku na linii Wrocław Jelenia Góra idą zgodnie z planem. Tunel trzeba było tam poszerzyć, tak by równocześnie mogły się tam zmieścić pociągi na dwóch torach.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w 300-metrowym tunelu koło Trzcińska zwiększa możliwości kolei na Dolnym Śląsku. Po zakończeniu robót możliwy będzie równoczesny przejazd pociągów po obu torach na trasie Wrocław- Jelenia Góra. Dotychczas ze względu na zbyt małą szerokość tunelu zabraniały tego przepisy.

To największa kolejowa inwestycja na Śląsku. Otwarto linię do lotniska w Pyrzowicach

Maszyna TEM powiększyła tunel o 3 metry

Jak poszerzono tunel? Nowoczesna maszyna „TEM” powiększyła obiekt do wymaganych rozmiarów - z około 8,3 metrów, do ponad 11 m.

Obecnie przy wykorzystaniu ruchomego szalunku realizowana jest docelowa obudowa tunelu. Ukończono już połowę końcowej obudowy tunelu. Ściany konstrukcji tworzą przestrzeń umożliwiającą bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego i realizację prac. W ciągu doby przez tunel przejeżdża ponad 30 pociągów.

Tunel pod Zielonkami na północnej obwodnicy Krakowa przebity. Nie drążyła go maszyna TBM

Inwestycja kolejowa warta 130 mln zł

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na przebudowę tunelu blisko 130 mln zł netto (środki budżetowe i z dokapitalizowania). Zakończenie zadania „Rewitalizacja tunelu liniowego w km 118,700 wraz z infrastrukturą towarzyszącą” jest częścią szerszego projektu „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach” przewidywane jest obecnie na II kw. 2024 r.

Czytaj też:

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej