PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają modernizację dworca kolejowego w Radomiu
Rozpoczęły się prace nad modernizacją dworca kolejowego i linii kolejowej nr 8 na trasie Radom - Warszawa. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały 18 grudnia 2014 umowę z polsko-hiszpańskim konsorcjum firm Pol-Aqua, Dragados, Vias Y Construcciones i Electren na generalne wykonawstwo I etapu tej modernizacji. Prace mają potrwać rok.
Jak zmieni się dworzec kolejowy w Radomiu?
Modernizacja dworca oraz linii kolejowej nr 8 w Radomiu rozpoczęła się w czwartek 15 stycznia. Obecnie trwa demontaż sieci trakcyjnej. Pierwszy etap nowej inwestycji obejmuje m.in. wymianę części linii kolejowych oraz przebudowę stacji Radom i Radom Wschodni. Przebudowane będzie również przejście podziemne, które prowadzi na perony. W związku z tym PKP Polskie Linie Kolejowe wraz z zarządcą dróg w Radomiu uzgodnili, że tymczasowe dojście na stację prowadzić będzie od placu Dworcowego.
Oprócz tego w ramach inwestycji wykonawcy wymienią 38 rozjazdów oraz zbudują lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym – skomputeryzowaną nastawnię pozwalającą zarządzać ruchem kolejowym na dystansie nawet kilkudziesięciu kilometrów. Perony dworca kolejowego w Radomiu zostaną podwyższone, zaś na terenie obiektu pojawi się nowoczesna mała architektura, m. in. wiaty i ławki. Stacja zostanie również dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. W tym celu powstaną m.in. nowe windy. Wartość I etapu nowej inwestycji to 100 mln zł.
Nazwa inwestycji: „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom”
Adres inwestycji: osiedle Planty, Radom
Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Generalny wykonawca: konsorcjum Pol-Aqua, Dragados, Vias Y Construcciones i Electren
Początek realizacji: styczeń 2015
Planowane oddanie do użytku: grudzień 2015
Koszt inwestycji: 100 mln zł