Nowy most kolejowy nad Regalicą przeszedł pozytywnie próby obciążeniowe! Zdjęcia
Autor: Budimex
Pozytywnie zakończyły się próby obciążeniowe mostu kolejowego nad rzeką Regalicą i wiaduktu. Po przebudowie przepłyną pod nim nawet lodołamacze stacjonujące w pobliskiej bazie. Po moście biegną dwa nowe tory umożliwiające jazdę z prędkością ponad 100 km/h.
Pozytywnie zakończyły się próby obciążeniowe mostu kolejowego nad rzeką Regalicą i wiaduktu. W listopadzie ma zostać złożony wniosek o pozwolenie na użytkowanie tego wyjątkowego obiektu. Po przebudowie przepłyną pod nim nawet lodołamacze stacjonujące w pobliskiej bazie. Po moście biegną dwa nowe tory umożliwiające jazdę z prędkością ponad 100 km/h.
Spis treści
- Próby obciążeniowe nowego mostu kolejowego nad Regalicą
- Most kolejowy nad Regalicą ma 276 metrów długości
- Most nad Regalicą wkrótce otrzyma pozwolenie na użytkowanie
Próby obciążeniowe nowego mostu kolejowego nad Regalicą
Na nowy most kolejowy wjechały w tym tygodniu cztery lokomotywy, ważące w sumie około 480 ton. Pojazdy stanowiły obciążenie do tzw. próby statycznej. Na most wjechała też kolejna lokomotywa o masie 120 ton, która była częścią próby dynamicznej. Próby obciążeniowe wybudowanego właśnie mostu nad rzeką Regalicą przeprowadził wykonawca tej inwestycji – firma Budimex.
Jak informuje wykonawca, prędkość pojazdów w próbach była stopniowo zwiększana od 10 km/h do ponad 100 km/h, osiągając maksymalną prędkość eksploatacyjną.
Analiza konstrukcji mostu podczas próbnych obciążeniowych obejmowała:
- Określenie sztywności konstrukcji na podstawie pomiarów ugięć ustroju nośnego poddanego obciążeniu statycznemu.
- Ocena stabilności podpór obiektu na podstawie pomiarów niwelacyjnych ich osiadania.
- Oględziny konstrukcji przed, w czasie i po próbnym obciążeniu oraz odnotowanie nieprawidłowości (zarysowania, pęknięcia itp.).
- Wyznaczenie parametrów dynamicznych, takich jak współczynnik przewyższenia dynamicznego częstotliwości drgań własnych oraz współczynnik tłumienia.
- Wszystkie obliczenia zostały potwierdzone zgodnością z projektem próbnego obciążenia.
Most kolejowy nad Regalicą ma 276 metrów długości
Liczący 276 metrów most kolejowy powstał na zlecenie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Regionalny Zarząd w Szczecinie i PKP PLK S.A. W ramach tej inwestycji oprócz samego mostu wybudowano też dwa nowe tory dla prędkości ponad 100 km/h. Nowy obiekt powstał w miejscu rozebranego wcześniej starego mostu. Wybudowano go na wysokość 6,2 m ponad wysoki poziom wody żeglownej w tym miejscu. Swobodnie będą mogły pod nim przepływać wszystkie jednostki pływające wraz z lodołamaczami, stacjonującymi w pobliskiej bazie.
Czytaj też: Ta estakada na S1 ma prawie kilometr długości i wysokość 10-piętrowego budynku
Zbliżamy się do końca naszej inwestycji. Nowy most łączący oba brzegi Regalicy to ponad 2800 ton stali i 10 000 elementów. Stary most został rozebrany i nie stanowi już przeszkody w żegludze. W zakres inwestycji wchodzi również przebudowa 12 km torów i budowa nowego peronu. Na budowie realizowanej wspólnie przez budownictwo infrastrukturalne, budownictwo kolejowe Budimex SA oraz Mostostal Kraków zaangażowanych było ponad 2000 osób – mówi Sławomir Krekora, Dyrektor Kontraktu Budimex SA.
Most nad Regalicą wkrótce otrzyma pozwolenie na użytkowanie
Wartość inwestycji to około 282 mln zł netto. W listopadzie planowane jest złożenie wniosku o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Celem inwestycji jest zwiększenie swobody żeglugi śródlądowej przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości ruchu kolejowego na linii nr 273.
NOWY BIUROWIEC CRAFT MA JUŻ PIERWSZYCH NAJEMCÓW. TO KONCERN BUDOWLANY. ZOBACZ GALERIĘ
Autor: Anna Dziedzic
Nowy katowicki biurowiec Craft ma już lokatorów. W nowoczesnym i ekologicznym obiekcie swoje biura otworzył właśnie Strabag