Nowe inwestycje Skanska w Polsce

2015-11-30 16:23
Trasa średnicowa na Śląsku, Skanska S.A.
Autor: materiały od firmy Skanska S.A. Nowa trasa średnicowa na Śląsku, Skanska S.A., 2015. Odcinek G1 o długości 2,8 km. Trasa prowadzi od ul. Kujawskiej w Gliwicach do granicy z Zabrzem. Na tym odcinku powstało 5 obiektów inżynierskich – wiadukty drogowe nad torami kolejowymi, ul. Wschodnią, ul. Błonie i ul. Kujawską oraz największy węzeł drogowy na trasie średnicówki – skrzyżowanie z autostradą A1. Węzeł w kształcie koniczyny tworzą cztery łącznice i most biegnący ponad autostradą i rzeką Kłodnicą. Długość wszystkich dróg na wiadukcie razem z łącznicami to blisko 4 km. Teren, na którym zbudowano obiekt jest podmokły, dlatego w celu jego umocnienia wbito pale o łącznej długości 10 km

W 2015 roku Skanska zrealizowała na terenie całego kraju ponad 1000 kontraktów kubaturowych i inżynieryjnych. Wśród nich znalazły się zarówno małe i średnie projekty, realizowane na zlecenie lokalnych samorządów, jak również duże inwestycje drogowe i mostowe czy modernizacje istniejących obiektów. GALERIA

Nowe inwestycje na Śląsku

Wśród oczekiwanych przez mieszkańców Śląska inwestycji w 2015 roku ważne miejsce zajęła Drogowa Trasa Średnicowa. Firma Skanska była generalnym wykonawcą oddanego już do użytku odcinka G1 o długości 2,8 km. Trasa prowadzi od ul. Kujawskiej w Gliwicach do granicy z Zabrzem. W trakcie prac wybudowano 5 obiektów inżynierskich, w tym wiadukty drogowe i największy węzeł drogowy na trasie średnicówki, czyli skrzyżowanie z autostradą A1.
Skanska wybudowała też nowy terminal przylotowy C w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach. Terminal ma poprawić przepustowość, z lotniska  będzie mogło korzystać 6 mln pasażerów rocznie. W ramach nowej inwestycji rozbudowany został także parking.  Prace udało się zakończyć na dwa miesiące przed planowanym terminem.
Modernizacja trasy tramwajowej trasę linii 15 usprawniła połączenie między Katowicami i Sosnowcem. Łącznie Skanska położyła 2 200 m nowych torów. Po raz pierwszy w Polsce do przygotowania płyty pod szyny wykorzystano maszynę, która wykonuje ciągłe betonowanie na całym odcinku.

Trasa średnicowa w Toruniu

Po 16 miesiącach zakończyły się prace na drugim odcinku Drogowej Trasy Średnicowej w Toruniu. Wartość nowej inwestycji to ok. 95 mln zł netto.  Największym obiektem na nowej trasie jest estakada o 454 m długości, 14 m wysokości w najwyższym miejscu i szerokości całkowitej 18,6 m.

Drogi wodne

W 2015 roku zakończyła się modernizacja dwóch ważnych obiektów hydrotechnicznych na Kanale Gliwickim. Śluza Kłodnica została zmodernizowana, a cenne pod względem historycznym, ale przestarzałe elementy wyeksponowano na terenie obiektu. W śluzie Rudziniec remont objął m.in. północną i południową komorę śluzy. Mimo skali prac, śluza była czynna, umożliwiając żeglarzom korzystanie z Kanału Gliwickiego. 

Szlak turystyczny w Olsztynie i kolej na Pomorzu

W okolicach Jeziora Krzywego w Olsztynie Skanska wykonała infrastrukturę sportowo-rekreacyjną, w tym centrum żeglarstwa wodnego i lodowego.  Inwestorem był Urząd Miasta Olsztyna, a wartość nowej inwestycji wynosi 26 mln zł brutto.
Skanska zakończyła budowę dojazdów wraz z węzłami integracyjnymi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Brętowo, PKM Kiełpinek oraz PKM Jasień.

Rewitalizacja

W Gorzowie Wielkopolskim dawny budynek domu studenckiego został przebudowany na siedzibę Wydziału Fizjoterapii AWF w Gorzowie Wielkopolskim. W pięciokondygnacyjnym budynku znalazło się miejsce na aule i sale wykładowe, laboratoria i specjalne pomieszczenia do różnego rodzaju terapii. Skanska przejęła realizację inwestycji po poprzednim wykonawcy, który nie dokończył prac. 
Projektem o większej skali była rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku. Prace obejmowały przebudowę dróg oraz infrastruktury podziemnej, zagospodarowanie terenu, a także przebudowę niektórych elementów budynków mieszkalnych. Wartość kontraktu wyniosła ok. 20 mln zł.

Wśród zakończonych w 2015 roku inwestycji, których generalnym wykonawcą była Skanska są też budowa zajezdni MPK w Głogowie, poprawa dostępności do portu w Kołobrzegu, a także budowa odcinka o długości 4,3 km na drodze wojewódzkiej DW 768 Brzesko-Koszyce.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej