Most Gdański do remontu. Wymieniona będzie konstrukcja kolejowego Mostu Gdańskiego
Remont kolejowego Mostu Gdańskiego spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) powierzyła konsorcjum firm: Intop Warszawa i Mostostal Kielce. Przebudowa konstrukcji pod jednym z dwóch torów Mostu Gdańskiego ma się zakończyć późnym latem 2019 r.
Kolejowy Most Gdański stoi tuż przy dwupoziomowym moście przeznaczonym dla samochodów i tramwajów. 8 listopada 2018 r. PKP PLK zawarła z wykonawcami remontu kontrakt o wartości blisko 76 mln zł, w który zakłada zakończenie robót w terminie 9 miesięcy. Dodajmy, że rozpoczną się one jeszcze w tym roku.
Jakie prace budowlane na Moście Gdańskim?
Prace prowadzone pomiędzy stacją Warszawa Gdańska a przystankiem Warszawa ZOO będą polegały na kompleksowej wymianie dziewięciu przęseł stalowej konstrukcji o długości ponad 508 m. Wzmocnione zostaną fundamenty podpór oraz wymienione tory i sieć trakcyjna. Po zakończeniu robót obiekt będzie dostosowany do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Zwiększy się przepustowość linii.
„Roboty zostały tak zaplanowane, że nie będą miały wpływu na kursowanie pociągów” – zapewniają w PKP PLK.
Most Gdański ważnym ogniwem linii obwodowej
– Przebudowa obiektów inżynieryjnych, m.in. takich jak Most Gdański otwiera możliwość tworzenia sprawnych połączeń w stolicy i aglomeracji. Znaczące efekty przyniosła już modernizacja warszawskiej linii obwodowej z przebudowanymi i nowymi przystankami. Oznacza to lepsze dojazdy mieszkańców do pracy i do szkoły – podkreślał wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel w czasie podpisywania umowy.
Prezes PKP PLK Ireneusz Marchel przypomniał, że w 2016 r. zakończono przebudowę młodszej, wybudowanej w latach 60-tych XX wieku, konstrukcji Mostu Gdańskiego. Jest przystosowana do obsługi cięższych składów pasażerskich i towarowych. Pociągi pasażerskie mogą przejeżdżać z prędkością 80 km/h, a towarowe 60 km/h.