Modernizacja linii E 20 Warszawa-Poznań jest uzasadniona

2017-03-15 15:32
Modernizacja linii kolejowej Warszawa-Poznań
Autor: PKP PLK Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP

Potrzeba modernizacji linii E 20 Warszawa–Poznań jest niekwestionowana. Projekt otrzymał dofinansowanie z UE, co oznacza że był analizowany pod względem efektywności przez kompetentne grono specjalistów – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP.

- Zasadność realizacji inwestycji w przyjętym zakresie, potwierdził koordynator europejski ds. korytarza Morze Północne–Morze Bałtyckie Catherine Trautmann – poinformował Mirosław Siemieniec.

Inwestycja jest kontynuacją prac prowadzonych w latach 90-tych. Wtedy modernizacja była niepełna. - Niestety, sieć trakcyjna z lat 70-tych, niedostateczny stan techniczny urządzeń sterowania ruchem kolejowym na części posterunków oraz na niektórych stacjach linii kolejowej E 20, nie spełniają oczekiwanego standardu obsługi podróżnych – mówi rzecznik prasowy PKP. – A przecież to oczywiste, że bezpieczeństwo i komfort pasażera to priorytet dla PKP Polskich Linii Kolejowych – dodaje.

Modernizacja trasy ma zwiększyć komfort podróży, m.in. poprzez przebudowę peronów i dostosowanie ich do potrzeb osób niepełnosprawnych na stacjach Podstolice, Konin, Koło, Kutno, Łowicz oraz budowę przejść podziemnych i zastosowanie czytelniejszych systemów informacji. Aby zagwarantować wysoki poziom bezpieczeństwa na linii zamontowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe, przebudowane i wybudowane bezkolizyjne skrzyżowania, które zlikwidują ograniczenia w ruchu.

Mirosław Siemieniec twierdzi, że dzięki realizacji inwestycji zwiększy się przepustowość linii E 20, po której kursować będzie dwa razy więcej pociągów w określonych odstępach czasowych. Pasażerowie pojadą nie tylko częściej, ale również znacznie szybciej – od kilkunastu, nawet do kilkudziesięciu minut. Będzie to możliwe dzięki przebudowie torów na szlaku.

Linia kolejowa łącząca Warszawę z Poznaniem to część większej trasy łączącej Morze Północne z Bałtykiem. Cel projektu modernizacji jest taki, aby infrastruktura została ujednolicona i była na wysokim poziomie, dostosowana m.in. do przemieszczania towarowych składów długości 700 m.

– Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe 120 km/h. Składy te będą miały lepszą obsługę na stacjach. Poprawi się również obsługa międzynarodowych przewozów towarowych oraz wzrośnie konkurencyjność transportu kolejowego – twierdzi Mirosław Siemieniec.

Więcej informacji na temat inwestycji >>

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej